Új Pedagógia Szemle felhívás – PISA-vita

Az ÚPSZ szerkesztősége nyílt PISA-vitát kezdeményez, a következő kérdésekre várjuk iskolában érdekelt olvasóinktól a választ:

  • Mit jelent Önnek diákjaink PISA-eredménye?
  • Az Ön érintettsége milyen fokú?
  • Van-e megvilágító, értelmező erejű története?
  • Van-e a felméréssel kapcsolatos személyes pedagógiai élménye?
  • Mit gondol a PISA-eredmények általánosíthatóságáról?
  • A kompetenciamérések öt éve lényegében változatlan szintet jeleznek, a PISA ezzel szemben visszaesést, melyik méréssel van baj, vagy egyszerre igaz mindkettő?
  • Lehet-e, kell-e, szabad-e, szokás-e a felmérésre a diákokat felkészíteni?
  • A szervezeti centralizációnak, az új Nemzeti alaptantervnek, a központosított tankönyvellátásnak, a szűkített tankönyvválasztásnak és a tanfelügyeletnek lesz-e, lehet-e PISA-hatása?
  • A PISA-felmérés egy tükör, mit látunk benne tisztán; hogyan, miben torzít?
  • Mi az igazi PISA-kérdés?

Az első szakmai értékelési hullámon már túl vagyunk, tehát nem elemzéseket várunk, elsősorban rövid (1-3 ezer karakternyi) reflexiókat kérnénk, inspirációt az elemzőknek. Az írásokat a szerkesztőség címére várjuk szeptember végéigA szerkesztőség igyekszik minden beérkező írásnak teret adni.  

A cím, ahová várjuk az írásokat vagy kérdéseket: upsz@ofi.hu

További elérhetőségek:
Telefonon: Bozsik Viola szerkesztő (30 789 4528); Takács Géza főszerkesztő (20 591 2401)

Személyesen: 1055 Budapest, Szalay u. 10-14. VI. em. 643. (tel: 1 235 7256)

Kategória: ÚPSZ Szerkesztő Bizottság | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?