ÚPSZ 2011. évfolyam új száma

Tartalom

 

Új Pedagógiai Szemle 2011 1-3. szám

 

  

Balásházy Imre A családi életre nevelés iskolai bevezetésének alapkérdései (16 o.)

Deutsch Krisztina         Iskolai egészségfelfogás és egészségfejlesztés kvalitatív és kvantitatív kutatások tükrében (absztrakt)

Kenessey Béla A Fiatalok az Élet Küszöbén (FÉK) program bemutatása

Kövecsesné dr. Gősi Viktória  Az Erdőpedagógia projekt hatékonyságának vizsgálata a kutatási módszerek komplex alkalmazásával

Mihály Ildikó A beteg gyermek és az iskola

Lükő István – Márföldi Anna   Módszertani fejlesztések a környezeti szakképzésben

Török Péter     A család és nevelés az európai értékek fényében

Tárkányi Ákos Családi életre nevelő és házasságra felkészítő iskolai képzések és tanfolyamok külföldön

Fogyasztó kúra (Környezeti nevelési modulgyűjtemény a fenntartható fogyasztásról)

Czettele Győző – Ditzendy Orsolya      A családi életre nevelés szükségessége az iskolai oktatásban a hazai felmérések tükrében

Grész Gábor A Családi Életre Nevelő (CSÉN) programok kiemelkedő tartalmi elemei

Kocsisné Salló Mária   Helyidentitás fogalmának értelmezési lehetőségei és helye az erdőpedagógia projektben

Lampert Bálint Környezetünk a Föld   Természettudományos kompetencia fejlesztése földtudományi ismeretek segítségével

Holisztikus szemlélet az ökoiskolákban a Gönczy Pál Általános Iskola példáján

Szilágyiné dr. Szemkeő Judit: Családi és iskolai nevelés – konfliktusok és lehetséges együttműködés

Pázmány Ágnes – Szabó Károly – Szemkeő Judit: Családi életre nevelés a régi magyar népiskolákban (12 o.)

Dr. Mohácsi Sándor (nyugalmazott okleveles biológia-földrajz szakos középiskolai tanárAz integrált környezetszemlélet kialakításának egyik lehetséges modellje: a gimnáziumokban, a szakiskolákbanCsizmadia Róbert: A családkutatások megjelenítése a családi életre nevelésben a Circumplex Modell alapján – Adaptáció, kohézió és kommunikáció megjelenítése az iskolai nevelésben

Halácsy Ágnes: Fenntarthatóságra nevelés az internet segítségével (8 o.)

Konyha Rita: „Zöldebb” családokat! – Fiatalok környezeti attitűdje (17 o.)

Lippai Edit – Réti Mónika: Infrastruktúra és fenntarthatóság (17 o.)

Az ökológiai szemlélet igénye és kialakítását elősegítő módszerek a Környezetmérnök BsC képzés Vízminőség-védelem c. tárgy oktatásában (21 o.)

Zlinszky János: A családi életre nevelés iskolai oktatásának jogi és alkotmányos vonatkozásai (5 o.)

A környezeti nevelés fejlesztésének új modellje – egy önkormányzati stratégia megvalósításának elemei – (21 o.)

Csizmadia Róbert és Mihalec Gábor[1]: A párkapcsolati nevelés lehetősége a középiskolákban – A Ketten Együtt Házassági Műhely és a PárOK program bemutatása (7 o.)Dr. Halbritter András: Nehezet könnyen: a talaj szemléltetése a fenntarthatóságra nevelésben (10 o.)

Kovátsné dr. habil Németh Mária: Az Erdőpedagógia projekt a fenntarthatóságra nevelés életmód-stratégiája (15 o.)



 

Kategória: ÚPSZ Szerkesztő Bizottság | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?