Szeitz János tanulmánya

Szeitz János

Szociálandragógia

Alapok – hipotézisek

Vázlat a szociálandragógia elmélet kidolgozásához

Ez a példány, csak saját tovább feldolgozásra használt, nem befejezett munkapéldány. Bárki, aki úgy gondolja, hogy a téma társadalmi fontossága miatt érdemes elolvasni, tanulmányozni és tovább adni megteheti. Minden bírálatot szívesen veszek.

Munkapéldány. Nem készült korrektura; nincs lektorálva.

 

 

 

 

Tartalom

Bevezetés 4

1    Szociálpedagógia ás nevelésszociológia mint a szociálandragógia alapjai 8

1.1      Szociálpedagógiai összefüggések 8

1.2      Nevelésszociológiai összefúggásek 12

2    A téma tárgyalásának szükségessége 17

3    Az andragógiai cselekvés 25

3.1      Célja, feltételei, követelményei 25

3.2      A cselekvés társadalmi, szakmai kiterjedése 27

3.3      Összefüggésben a társadalomtudományokkal 35

4    A társadalmi kommunikáció, és az andragógiai kommunikatív aktus koherenciájára 42

4.1      A kommunikáció elmélet és gyakorlat, mint az andragógia eszköze 42

4.2      A többnyelvű kommunikáció az andragógiai aktus vonatkozásában 47

5    Az andragógiai aktus növekvő társadalmi szükségessége, kiterjedése 51

5.1      A hatalom társadalomelméleti megítélése 70

5.2      Tényítéletek és értékítéletek 71

5.3      A hatalom társadalomelméleti megítélésének andragógiai vonatkozásai 76

5.4      Az andragógia aktus a környezetében 79

6    Felnőttfejlesztés és munkaszociológiai összefüggések 91

6.1      Az össztársadalmi problémákra való vonatkoztatás 91

6.2      Kultúra, mint környezet, tartalom és pregnancia 92

7    Az andragógiai aktus tematikai összefüggései 98

8    Az andragógiai cselekvés tartalmai 118

8.1      Az andragógiai cselekvéssel összefüggésben 118

8.2      Felnőttfejlesztés – nevelés – képzés– tájékoztatás – instrukció 120

8.3      A felnőttfejlesztés fogalmának alkalmazása 135

8.4      specifikus andragógiai tartalmak 137

9    Az andragógiai aktus szekvenciája 141

9.1      Azandragógiai aktus szekvenciája 141

9.1.1        Általános alkalmazás 147

9.1.2        Értékelésmező a felkészüléshez 147

9.1.3        Az értékelés 148

9.1.4        Tapasztalat és értékelése a felkészülésben 151

9.1.5        A preszekvencia 152

9.1.6        Andragógiaetikai kódex 154

9.1.7        Az aktus feldolgozása 155

9.1.8        Az akaratlan és szándékos csoportmegosztás az altusban 157

9.1.9        Az aktus az egyszemélyes csoportban 158

9.2      Az aktus megértése 164

9.2.1        Az egyéni alkalmazkodás módja (Merton szerint) 167

9.2.2        Az andragógia tudományközi összefüggései az emberi szükségletek alá rendelve 171

9.3      A kimenetek értékelése 181

Irodalom 183

Ábrajegyzés 186