Meghívó
a Magyar Pedagógiai Társaság, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kara és
a Mellearn Hálózat tisztelettel meghívja
a Felnőtt Tanulók Hete 2012. rendezvénysorozat keretében,
2012. október 15-én ELTE PPK Aulájában
(Bp. 1075. Kazinczy u. 23-27.) rendezendő
„Új kihívások a felnőttképzésben” című országos konferenciára
Támogatók: ELTE PPK, Mellearn Hálózat, BME APPI, Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzat „Kultúra utcája” projekt
A konferencia célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy változó világunkban számos kihívás éri az oktatás-képzés világát. Nem véletlen, hogy a magyar oktatásügy is átalakulóban van, beleértve a közoktatás, felsőoktatás, szakképzés és felnőttképzés világát. Az egynapos konferencia és workshop e kihívások közül három területre kívánja ráirányítani a résztvevők figyelmét: a természet- és műszaki tudományok népszerűsítésnek fontosságára, a minőségi felsőoktatás hatékonyságát növelő módszertani jó gyakorlatokra, valamint a fogyatékkal élő felnőttek oktatásának fontosságára és sajátosságaira.
A rendezvény nyitott minden érdeklődő számára, akár személyes részvétellel, akár az online közvetítések révén virtuálisan. A workshopok ajánlásokat fogalmaznak meg, amelyeket közzéteszünk az MPT és az ELTE PPK honlapján.
10.00-11.15 Plenáris ülés:
- Perjés István egyetemi tanár (ELTE PPK) dékán-helyettes: Köszöntő
· Benedek András egyetemi tanár (BME), az MPT elnöke: A természettudományos és műszaki nevelés kihívásai és lehetőségei a magyar oktatásban
· Németh Balázs egyetemi docens, intézet igazgató (PTE FEEK): A felsőoktatás szerepe a felnőttképzési innovációk terén a felnőtt-tanulás fejlesztését célzó uniós cselekvési program tükrében.
11.15-11.45 Kávészünet
1145.-13.00
· Kálmán Anikó (BME APPI): A Tudásháromszög, mint a jövő Európájának alakítója
· Laki Ildikó (MTA SZKI): Fogyatékosok ma és holnap
· Striker Sándor (ELTE PPK): Amit egymástól tanulunk – a rejtett felnőttoktatás világa
13.00-13.30 Szendvicsebéd
13.30-15.30 Szekcióülések
Felnőttképzés a fogyatékkal élők körében c. szekció
Moderátor: Lakos Renáta, az ELTE PPK fogyatékosügyi koordinátora
A fogyatékos személynek joga, hogy állapotának megfelelően és életkorától függően korai szakképzésben, felnőttképzésben, továbbá felsőoktatásban vegyen részt. A fogyatékkal élők a mai magyar társadalom kockáztatott, leghátrányosabb helyzetű csoportjai közé tartoznak. A felnőttképzésnek kiemelt funkciója a hátrányos helyzetű csoportok felzárkóztatása, továbbá szerepe van a fogyatékosság társadalmi elfogadottságának növelésében is. E tevékenységben a szekciótémában felkért hozzászólók és az általuk képviselt szervezetek aktívan szerepet vállalnak. A szekció címe alapján nem csak a fogyatékkal élő felnőttek képzéseiről lesz szó, hanem a célcsoporttal foglalkozó szakemberek specifikus képzéseiről és
a társadalmi környezet többi szereplőjének fogyatékossággal kapcsolatos érzékenyítéséről is, mivel e három megközelítés egyformán fontos, és mindhárom oldalról munkálkodva lehet eredményes a fogyatékkal élők társadalmi integrációja. A szekcióbeszélgetés és a bevezető előadás főbb témái a következők: a fogyatékossággal kapcsolatos kifejezések sokfélesége, a fogyatékkal élő felnőtt mint felnőtt tanuló, a fogyatékosságra vonatkozó és a fogyatékkal élő felnőtteknek szóló képzések relevanciája.
Felkért hozzászólók:
· Kovács Krisztina (Az ELTE fogyatékosügyi koordinátora)
· Török Réka ( Szempont Alapítvány szakmai vezetője, óraadó oktató PPK Pszichológia Intézet)
· Szabó Gabriella (FSZK Felnőttképzési Csoportvezető)
· Nagy Orsolya (FSZK Oktatás és Rehabilitáció programiroda-vezető)
· Gergely Kata (doktorandusz, ELT PPK Neveléstudományi Doktori iskola)
· Veszely György, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet
· Horváthné Nőth Edit, a Türr István Képző és Kutató Intézet Pécsi Igazgatóság
- Suhajda Levenete, a Korner Jeltolmács és Jelnyelvi Képző Központ
Mellearn szekció: Korszerű felsőoktatás? Hiányok és „jó gyakorlatok” a felsőoktatásban
Vezeti és bevezető előadás tart „A felsőoktatásban dolgozók módszertani kultúrájáról” címmel: Kraiciné Szokoly Mária az MPT alelnöke
Felkért hozzászólók: Farkas Éva (SzE), Kerülő Judit (NyE), Kálmán Anikó (BME), Erdei Gábor (DE), Lengyel Zsuzsa (Gábor D. Főiskola), Reinhardtné Barkóczy Emese (SZIE), Németh Balázs (PTE), Sass Judit (BCE), Szakácsné Nagy Szilvia (SZIE).
Az elmúlt évek során a bolognai folyamat kapcsán a felsőoktatás expanziója és struktúraváltása, a kompetencialapú képzés követelményének erősödése, az IKT technológiák általánossá válása egyre hangsúlyosabban vetette fel a felsőoktatásban a minőség, a tanítási-tanulási folyamat hatékonyságának a kérdését, s ebben az oktatók andragógia módszertani kultúrájának fontosságát. Magyarországon a felsőoktatásban a jogszabályi környezet az oktatók módszertani felkészültségét nem szabályozza, nem támogatja az andragógia módszertanának elterjedését.
A rendezvény ingyenes, de regisztrálni kell a kommunikacio@ppk.elte.hu e mail címen.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normál táblázat”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:”Times New Roman”,”serif”;}