2022 november Nyílt Nap VII. kötet

 

 

Tisztelt Munkatársaim, tisztelt szakosztályok, tisztelt meghívottak!

 

 

Nyílt konferencianapot tartunk 2022.november 11.-én. Helyszín: ELTE Pedagógiai Pszichológiai Tanárképző Kar, Budapest, VII. Kazinczy u. 23-27.

  Tartalom  
1. Megbeszélés:

1. Szükséges-e a társadalomban a prevenció?

2. Van-e igény arra, hogy specializált szakember legyen a preventív beavatkozás teljesítője?

3. Hol van preventív hatásgyakorlásra képzés?

4.A felsőoktatásban meglévő szakirányú képzés és továbbképzés tartalma megfelel-e a szükségletnek?

5. Kinek van oktatói identitása a prevencióban? Van-e kompetencia-követelmény?

6. Döntés eddigi köteteink digitális hozzáférhetőségéről.

7. A VII. kötetet kezdeményezők szándékának elfogadása, cikkek megjelentetése.

13.00 – 14.00
2. Prezentációk:

1. Frigy Gyöngyi – Czitkovics Tünde: Demencia,

3. Erdei Róbert: Pedagógiai Szakszolgálat,

4. Katona Norbert: Kommunikáció szerepe a kampányban, második rész: Interakcióra és részvételre épülő prevenciós kampányok (HUMDA esettanulmány),

5. Varga Bonifác: Életpálya és nyelv,

6. Musulin Béla: Élj, ahol vagy, egészségben, rajtad múlik!

 

14.00-14.15

14.17-14.32

14.35-14.50

 

 

14.55-15.10

15.15-15.30

3. Könyvek átadása, vétele.

Adminisztráció

15.30-15.40.
4. A szakosztályi munkaterületek bekapcsolódásának módja és formája, közös szempontok. 15.40-16.00

Kifejezett szándékokat látva, elfogadva a VII. kötet összeállításába is belekezdünk, köszönöm!

A szakosztályok cikkírói számára adott szempontok:

A PREVENTOR funkciók alapján egy elemet kell kiválasztani, amit a szakosztályi profil alapján sajátjának tekint valaki. (’c’ feldolgozási szint = elem) (VI. kötet:161-229.). Ez a kiválasztás az előtte megjelölt ’b’ blokkban van, ami az előtte lévő ’a’ modul része.

  • Adott elem valamelyik egyetem, intézmény, alapítványi tanfolyam stb képzésében szerepel. A képzést ismertetve, alapul véve, értékelve, illetve ahhoz további gondolatokat hozzáírva készüljön el a cikk. Leginkább a felsőoktatási intézmények valamelyikében (ELTE PPK, SOTE, POTE, SZTE, DTE, PE, PPKE, AVKF, WJLF, ÓE) indított diszciplináris képzések ismeretében volna szükséges az adott elem kifejtése. A cikk terjedelme kb. 15 oldal.
  • Bármely elem szakosztályi szempontok szerinti megközelítése a fontos.
  • Nem szakosztályhoz csatlakozó résztvevőink szakmai területüknek megfelelően készítsék el cikkeiket a preventív tartalmat kifejtve.

Egyszerűbben szólva: valamilyen preventív témát (c feldolgozási szint) kiválasztunk, és ahhoz szakosztályi feldolgozási szempontokat, vagy szakmai területhez tartozó saját szempontokat rendelünk.

 

Üdvözlettel

 

Dr habil Czakó Kálmán

az MPT Prevenciós Szakosztály

elnöke, szakmai vezetője