Az Új pedagógiai szemle 1-2. száma

TARTALOM

A képekről (Takács Géza)

Látószög

Perjés István: Gyakorlatiasság, kreativitás és józan ész. A finn oktatás paradoxonjai?

 Tanulmányok

Fazekas Ágnes: Az uniós oktatásfejlesztés új feltételei
Gyökös Eleonóra – Szemerszki Marianna: Hol tart ma az oktatáseredményességi kutatás?

 Műhely

Sikó-Schnellbach Dóra – Kőpatakiné Mészáros Mária – Mayer József – Varga Attila: Az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának részvételi alapú fejlesztése

 Értelmezések, viták

Fenyő D. György: Kritika közoktatásunk helyzetéről

Pedagógiai jelenetek

„Találjuk fel a jövőt!” Beszámoló a Középiskolai Ösztöndíjpályázatról
  Kosztolányi Tamás: A pályázatról
Dömölki Bálint: Gondolatok zsűrizés közben
Jakab György – Mihálylovics Béla: A diákpályázatok bemutatása
Bozsik Viola: Néhány szó az ünnepélyes díjátadóról

Monori muzsikusok

Antal-Lundström Ilona: Napló egy rendhagyó zenei tábor életéről
  Tóth Teréz: A kis zenészek pesti bemutatkozásáról
Bátki Márton: A Szimfónia Program őszi-téli működéséről

 Kitekintés

Bogdán Péter: Egy EU-s projekt a migráns romák segítésére (REdHNET)

 Szemle

Gombos Péter: Dobj el mindent… és olvass! (Diószegi Endre)
Gábor Dénes: Találjuk fel a jövőt! (Takács Dániel)

Abstracts

Napló – (Bozsik Viola, Erdei Erika, Takács Géza)

Szerkesztői jegyzet

B4 Fedor Ágnes: Andersen sellőjéhez