Szakosztályunk 2011 februárjában a Magyar Pedagógiai Társaság Vezetői Kollégiuma előtt ismertette tevékenységét a kezdetektől napjainkig.
A 2011-es évben is fontos feladatunknak tartottuk, hogy szakosztályi keretek között fórumot teremtsünk a diszlexiás tanulókat érintő kutatási eredmények, tapasztalatok ismertetésére:
2011. február 17. – Workshop – „Diszlexiás nyelvtanulók támogatása korszerű technológiai eszközökkel”, Caldys2 Európai Uniós projekt bemutatása.
2011. május 31. – Két szakosztályi tag beszámolót tartott külföldi tanulmányútján szerzett tapasztalatairól – diszlexiások helyzete Kárpátalján, és Svédországban.
2011. december 12. – szakosztályi ülés:
– Élménypedagógia az iskolában
– Új módszerek az idegen nyelv oktatása területén (Tabello, Caldys2)
– Diszlexiás-barát iskola
Törekedtünk a határon túli kapcsolatok ápolására, bővítésére. Továbbképzést terveztünk a kárpátaljai magyar pedagógusok számára, melyre sajnos a 2011-es év során nem került sor, de folyamatban vannak a további egyeztetések.
Részt vettünk a Főváros Pedagógiai Napok, és más szakmai szervezetek rendezvényein:
2011. február 14. – Nyíregyházi Főiskola – „SNI integráció a középiskolában” – MPT Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tagozata szervezésében
2011. március 24. – PECIFÓ konferencia – Önkéntesség éve 2011.
2011. május 23. – Öveges József Középiskola – Az elmúlt tanévben dyslexiás diákok vettek részt a Magyar Tudományos Akadémia kutatásában, melynek célja a diszlexiás és nem-diszlexiás fiatalok agyi tevékenységének összehasonlító vizsgálata volt. A kutatást követően a szakemberek beszámoltak eredményeikről.
2011. május 27-28. „Kongresszus után – a változások folyamatában” konferencia
2011. szeptember 10. – VETO zárókonferencia (Dyslexia Vocational Educational Training Organizations) – diszlexiás-barát iskolák bemutatkozása
2011. november 25-26. – Alternatív Közgazdasági Gimnázium – „Van másik iskola!”
2011. december 07. – Workshop (a Fővárosi Pedagógiai Napok keretében) a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban – „A sajátos nevelésű és a hátrányos helyzetű fiatalok tehetséggondozása és helyzete a közoktatásban”.
Bekapcsolódtunk a Pozitív Országos Szakmai Egyesület kezdeményezésébe, melynek célja, egy szakmai anyag összeállítása az SNI-s gyermek megfelelő ellátásának meghatározására születésétől felnőtt korig.
A Szakosztály együttműködést alakított ki a Dél-Budai Szakképző Központban működő SNI-Tanácsadó Szolgálattal.
A Szakosztály az év folyamán három alkalommal tartott ülést. – 2011. február 01., 2011. május 31., 2011. december 12.
Folytattuk a Szakosztály tagjainak, létszámának pontosítására irányuló munkát. Örömmel tapasztaltuk, hogy javult a tagdíjfizetési fegyelem.
Budapest, 2012.02.02.
Gombis B. Judit
szakosztályi elnök
A Magyar Pedagógiai Társaság Diszlexiás Gyermekek Fejlesztéséért Szakosztályának 2012. évi munkaterve
Szakosztályunk 2012-ben is folytatni kívánja hagyományos tevékenységi formáit, és együttműködésre törekszik a diszlexiásokkal foglalkozó civil, szakmai és egyéb szervezetekkel.
Kiemelt feladataink a 2012. évre:
– szakosztályi keretek között továbbképzések szervezése, kutatási eredmények ismertetése
– tagok általi beszámolók tartása a külf
öldi/belföldi szakmai tanulmányúton szerzett tapasztalatokról
– aktív részvétel a diszlexiások problémáival foglalkozó konferenciákon, továbbképzéseken, egyéb rendezvényeken
– a tavalyi évben a kárpátaljai magyar pedagógusok számára szervezett továbbképzés idei megvalósítása
– kapcsolatápolás a Románia Magyar Pedagógusok Szövetségével
– az Öveges József Középiskola Caldys2 Európai Uniós projekt eredményeinek követése
– workshop kezdeményezése az újonnan elfogadott Köznevelési törvény megismerésére
– együttműködés kezdeményezése felsőoktatási intézményekkel, melynek célja a diszlexiás hallgatók nehézségeinek feltárása ezen a szinten
– a Pozitív Országos Szakmai Egyesület által szervezett szakképzési konferencia szakmai támogatása
– az Öveges József Középiskola akkreditált, diszlexiával foglalkozó pedagógus-továbbképző tanfolyamának („Diszlexia és más részképesség-zavar a középiskolában”) szakmai támogatása
– együttműködés folytatása a Dél-Budai Szakképző Központban működő SNI-Tanácsadó Szolgálattal
– tagdíjfizetési fegyelem további javítása
Budapest, 2012.02.02.
Gombis B. Judit – szakosztályi elnök
A Magyar Pedagógiai Társaság Diszlexiás Gyermekek Fejlesztéséért Szakosztályának 2012. évi munkaterve
Szakosztályunk 2012-ben is folytatni kívánja hagyományos tevékenységi formáit, és együttműködésre törekszik a diszlexiásokkal foglalkozó civil, szakmai és egyéb szervezetekkel.
Kiemelt feladataink a 2012. évre:
– szakosztályi keretek között továbbképzések szervezése, kutatási eredmények ismertetése
– tagok általi beszámolók tartása a külföldi/belföldi szakmai tanulmányúton szerzett tapasztalatokról
– aktív részvétel a diszlexiások problémáival foglalkozó konferenciákon, továbbképzéseken, egyéb rendezvényeken
– a tavalyi évben a kárpátaljai magyar pedagógusok számára szervezett továbbképzés idei megvalósítása
– kapcsolatápolás a Románia Magyar Pedagógusok Szövetségével
– az Öveges József Középiskola Caldys2 Európai Uniós projekt eredményeinek követése
– workshop kezdeményezése az újonnan elfogadott Köznevelési törvény megismerésére
– együttműködés kezdeményezése felsőoktatási intézményekkel, melynek célja a diszlexiás hallgatók nehézségeinek feltárása ezen a szinten
– a Pozitív Országos Szakmai Egyesület által szervezett szakképzési konferencia szakmai támogatása
– az Öveges József Középiskola akkreditált, diszlexiával foglalkozó pedagógus-továbbképző tanfolyamának („Diszlexia és más részképesség-zavar a középiskolában”) szakmai támogatása
– együttműködés folytatása a Dél-Budai Szakképző Központban működő SNI-Tanácsadó Szolgálattal
– tagdíjfizetési fegyelem további javítása
Budapest, 2012.02.02.
Gombis
B. Judit – szakosztályi elnök