Az iskolák sikerességét messzemenően meghatározza a pedagógusok s általában a tantestület intellektuális és mentális állapota. Ha egy iskola csak szenved a napi nehézségektől, és képtelen reflektálni önnön tevékenységére, akkor az az iskola nemcsak a körülmények rabjává, hanem egyenesen a problémák újratermelőjévé és gyarapítójává válik.
Ezzel szemben számtalan példa bizonyítja, hogy az innovációra nyitott, önkritikus és önelemző közösségek képesek egy-egy településen olyan lokális szellemi centrumot teremteni, amely alternatívát kínál a sokszor nehéz helyzetbe került lakosság számára. Mit kezdhet a pedagógia ezzel az összetett problémahalmazzal? Erre keressük a választ a pedagógusképzés, az oktatáskutatás, a pedagógiai fejlesztés különböző aspektusait bejárva, feltárva.
Az ötödször megrendezendő Miskolci Taní-tani Konferenciát elsősorban ennek a nagy, egy nap alatt nyilván megválaszolhatatlan kérdéskörnek szenteljük. Hagyományainkhoz híven természetesen más pedagógiai, andragógiai, pszichológiai témákban is várjuk előadók jelentkezését.
Részletek és regisztráció: http://tanarkepzo.hu/v_konferencia