Kiss Árpád Emlékkonferencia

Szeptember 16-17, Debrecen

 

Előzetes ülésterv

 

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normál táblázat”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:”Times New Roman”; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

I/1

FELSŐOKTATÁS (A PARKOLÓPÁLYÁTÓL A KIVÁLÓSÁGIG)

 

Elnök, vitavezető: Benedek András

 

Mikonya György

Az egyetem-alapítás problémája Európában

 

Éles Csaba

EGYETEM ÉS NEMZETNEVELÉS, KULTÚRA ÉS CIVILIZÁCIÓ

 

Farkas Éva

Az SZTE Hallgatói Szolgáltató Iroda működési jellemzői a hallgatói vélemények tükrében

 

Stark Gabriella

A romániai magyar tanító- és óvóképzés a felsőoktatás változásainak tükrében

 

 

I/2

A BABE-AKCIÓ

 

Elnök, vitavezető: Géczi János

 

Lénárd Sándor

A pedagógia Ba bevezetését követő akciókutatás (BaBe) és

hatása a szak modernizációjára

 

Rapos Nóra – Kálmán Orsolya

Egy fejlesztési folyamat narratívái, avagy mire jó egy kompetenciaháló – BABE kutatás

 

Szarka Emese

A gyakorlati feladatok és a kompetenciák vizsgálata a pedagógia alapképzésben

 

Dóczi-Vámos Gabriella – Gaskó Krisztina

A „hallgatók hangjának” megismerése egy akciókutatás keretében

 

 

I/3

TANÁRKÉPZÉS – MÚLT ÉS JELEN

Elnök, vitavezető: Szabolcs Éva

 

 

Brezsnyánszky László

Az egyetem tanár szakos hallgatói az egykori tanárképző intézet törzskönyveiben

 

Szabó Anita

Tanár szakos hallgatók a Tanárvizsgáló Bizottság Törzskönyveiben

 

Tóth Péter

A szakmai tanárképzés kerete és tartalma

 

Veressné Gönczi Ibolya

A megújulás útján

 

Hortobágyi Gyöngyvér

A PORTFÓLIÓ, MINT ÉRTÉKELÉSI ESZKÖZ KÍSÉRLETI ALKALMAZÁSA A TÁNCPEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN

 

 

 

I/4

AZ ANDRAGÓGIA ÉS KÖRNYEZETE

 

Elnök, vitavezető: Juhász Erika

 

Kraiciné Szokoly Mária

Sajátos Tanulási-tanítási Igényű (STI) felnőttek – új célcsoportok a felnőttképzésben

 

Miklósi Márta

A Felnőttképzési akkreditáció pozitív hatásai

 

Engler Ágnes – Németh Nóra Veronika

Fiatal értelmiségiek művelődési magatartása

 

Márkus Edina

Civil szervezetek képzései hátrányos helyzetű felnőttek számára

 

 

II/1

NEVELÉSFILOZÓFIA-NEVELÉSETIKA

 

Elnök, vitavezető: Komenczy Bertalan

 

Karlovitz János Tibor

Nevelési célok, nevelési értékek iskolai pedagógiai programokban

 

Kamarás István – Géczi János

Az emberismeret és etika tantárgyhoz kapcsolódó tantárgypedagógia kialakítása

 

Trencsényi László

Az új tanárszakok: az iskolainnováció motorjai (esetpélda: Játék- és szabadidőszervező tanár)

 

András Ferenc

Nevelésetikai pluralizmus mint paradoxon

 

Zalay Szabolcs

Az iskola világának teremtő fejlesztése

 

 

II/2

VIZUALITÁS ÉS PEDAGÓGIA

Elnök, vitavezető: Trencsényi László

 

Bordás Andrea

Pedagógusok szakmai tanuló közösségei – a Nagyváradi Drámapedagógiai Műhely esete

 

Novák Géza Máté

A CREME-projekt: művészetterápiás eljárások a felsőoktatás és a civiltársadalom nemzetközi színterein

 

Sándor Zsuzsa

Participációs kommunikáció és (vizuális) nevelés. Vizuális kultúra projektek a sárospataki főiskolán

 

Szőke-Milinte Enikő

Stratégiák a médiapedagógiában

 

Szabó József  – Lakatos Gyula

A környezettudatos nevelés támogatása a helyi média segítségével

 

II/3

NEVELÉSTÖRTÉNET

 

Elnök, vitavezető: Kiss Endre

 

Kereszty Orsolya

Lokális egységek és globális szerveződések. Nők művelődése a dualizmus kori Magyarországon

 

Rébay Magdolna

A Tiszáninneni Református Egyházkerület oktatási politikája az 1920-as években

 

Pornói Imre

Viták a pedagógusképzésről az 1930-as években

 

Vincze Tamás

Párhuzamos életrajz két tankerületi főigazgatóról

 

Fenyő Imre

Mannheim Károly – neveléstudományi megközelítés

 

II/4

KISS ÁRPÁD ÉS KORTÁRSAI

Elnök, vitavezető: Brezsnyánszky László

 

Hudra Árpád István

Szent-Györgyi – Egy Nobel-díjas a magyar oktatásügy élén

 

Golnhofer Erzsébet – Szabolcs Éva

Lázár György: a politika és a tudomány között. Lehetőségek és korlátok.

 

Erdeiné Nyilas Ildikó

Eduard Spranger hatása Kiss Árpád nevelésetikájára

 

Hassan Elsayed

Találkozás Kiss Árpád professzor úrral

 

Kiss Endre

Filozófia, pszichológia, szociológia. Faragó László pedagógiájáról

 

 

 

 

III/1

ÁLLAM – TÁRSADALOM – ISKOLA

 

Elnök, vitavezető:  Rébay Magdolna

 

Géczi János

A cigánytanulók képi megjelenítése a 1960-as és 1970-évek pedagógiai szaksajtójában. Antropológiai nézőpontok

 

Csejoszki Mihály

EGYHÁZI SZEREPVÁLLALÁS – ISKOLAÁTADÁSOK A CSEREHÁTON

 

Vass Vilmaos

A tantárgyi integráció tantervelméleti megközelítései

 

Kóródi Anita

IFJÚSÁGI KÖZÖSSÉGI TEREK

 

Papp Éva

TISZK mint Bihar, Hajdúság és Sárrét oktatáspolitikájának sikertörténete

 

 

III/2

ESÉLY-EGYENLŐSÉG

 

Elnök, vitavezető: Kraiciné Szokoly Mária

 

Barta Szilvia – Kovács Klára

Védőfaktorok nyomában – Társadalmi védőfaktorok a különböző szociális jól-léttel rendelkező hallgatói csoportokban

 

Jenei Teréz

Interkulturális nevelés a gyakorlatban

 

Molnár Beáta

A Lemorzsolódás vizsgálata a felsőoktatásban

 

Tőzsér Zoltán

Hátrányos helyzetű „nem-szokványos” hallgatók útja a felsőoktatásba

 

 

III/3

AZ ISKOLA MINT AZ ERŐSZAK HÁZA

I.

Elnök, vitavezető: Golnhoffer Erzsébet

 

Buda Mariann

Iskoladiagnózis és klíma projekt 2011.

 

Fehér Ágota – Péter-Szarka Szilvia

Iskolai osztályok klímája és a gyermekek érzelmi készségei – Zaklatás az érzelmi intelligencia tükrében

 

Gyurkó Szilvi

Iskola-diagnózis és iskolai klíma

 

Péter-Szarka Szilvia  – Fehér Ágota

A tanári érzelmi intelligencia és az iskolai klíma összefüggései

 

 

III/4

AZ ISKOLA MINT AZ ERŐSZAK HÁZA

II.

 

Elnök, vitavezető: Buda Mariann

 

Szilvási Ottó – Szilágyi Attila – Német Zsófia

Egy hallgatói terepmunka eredményei és tanulságai

 

Révész György – Séra László

Az ugratás csak ártalmatlan tréfa? – humor és erőszakoskodás az iskolában 6-12 éves gyerekek között

 

Kőszeghy Attila

Empátia és a nemek közötti különbségek az iskolai zaklatás-kutatás amerikai szakirodalmában

 

Szirmai Erika

A zaklatási viselkedés mintázata irodalmi alkotásokban

 

 

IV/1

A PEDAGÓGUSOK TÉRFELÉN…

 

Elnök, vitavezető: Buda András

 

Hercz Mária

A pedagógusok gondolkodásának átalakulása: mítosz vagy valóság?

 

Baracsi Ágnes

EMPATIKUSAK-E A PEDAGÓGUSOK?

 

Farkas Anikó – Fehér Ágota

Bölcsődei gondozónők a kötődés és a személyiségfejlődés sajátos útján

 

Pető Ildikó

Az együttnevelésről: a tanárok attitűdje

 

Móré Mariann

„Sink or swimm” Pályakezdők beilleszkedési nehézségei az Észak-alföldi Régióban

 

 

IV/2

Az Információs Társadalom tettenérése

 

Elnök, vitavezető: Kamarás István

 

Sántha Kálmán

Az ATLAS.ti és a MAXQDA szoftverek alapfunkcióinak összehasonlító elemzése

 

Komenczi Bertalan

Információ és társadalom & Elektronikus tanulási környezetek – új interdiszciplináris tárgyak az egri tanárképzésben

 

Ollé János

A tevékenységközpontú oktatási folyamat sajátosságai virtuális környezetben

 

Herczegh Judit

Az Információs Társadalom tettenérése a Debreceni Egyetemen

 

Buda András

A vándorút végE

 

IV/3

 

TANULÁS ÉS TELJESÍTMÉNY

 

Elnök, vitavezető: Vass Vilmos

 

Juhász Erika

Az autonóm tanulás és a tanulási teljesítmény

 

Réthy Endréné

Paradigmaváltás a tanulási motiváció értelmezésében, kutatásában

 

Pap-Szigeti Róbert – Steklács János

Tendenciák a szövegértés fejlesztésében

 

Rucska Andrea

A hatékony? nevelés – oktatás és annak feltételei

 

 

IV/4

 

TUDÁS ÉS KÉPESSÉG

 

Elnök, vitavezető: Chrappán Magdolna

 

Czike Bernadett – Szeszler Anna  – Farkas Magdolna    Fehér Márta

A pedagógusképzés megújíTása – egy pilot-program bemutatása

 

Bodnárné Szűrös Zsuzsanna

Szűrővizsgálati eljárás részképesség gyengeségek felismerése iskolát kezdő gyermekeknél

 

Horváth Ágnes

Egy szakma képzési kihívásai – az ifjúságsegítő képzés interprofesszionális fejlesztése

 

Tóth Zoltán –  Sójáné Gajdos Gabriella

Tanulócsoportok energiával kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel

 

Revákné Markóczi Ibolya

A közoktatásban szerzett biológia tudás hozadéka.