Szeptember 16-17, Debrecen
Előzetes ülésterv
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normál táblázat”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:”Times New Roman”; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}
I/1
FELSŐOKTATÁS (A PARKOLÓPÁLYÁTÓL A KIVÁLÓSÁGIG)
Elnök, vitavezető: Benedek András
Mikonya György
Az egyetem-alapítás problémája Európában
Éles Csaba
EGYETEM ÉS NEMZETNEVELÉS, KULTÚRA ÉS CIVILIZÁCIÓ
Farkas Éva
Az SZTE Hallgatói Szolgáltató Iroda működési jellemzői a hallgatói vélemények tükrében
Stark Gabriella
A romániai magyar tanító- és óvóképzés a felsőoktatás változásainak tükrében
I/2
A BABE-AKCIÓ
Elnök, vitavezető: Géczi János
Lénárd Sándor
A pedagógia Ba bevezetését követő akciókutatás (BaBe) és
hatása a szak modernizációjára
Rapos Nóra – Kálmán Orsolya
Egy fejlesztési folyamat narratívái, avagy mire jó egy kompetenciaháló – BABE kutatás
Szarka Emese
A gyakorlati feladatok és a kompetenciák vizsgálata a pedagógia alapképzésben
Dóczi-Vámos Gabriella – Gaskó Krisztina
A „hallgatók hangjának” megismerése egy akciókutatás keretében
I/3
TANÁRKÉPZÉS – MÚLT ÉS JELEN
Elnök, vitavezető: Szabolcs Éva
Brezsnyánszky László
Az egyetem tanár szakos hallgatói az egykori tanárképző intézet törzskönyveiben
Szabó Anita
Tanár szakos hallgatók a Tanárvizsgáló Bizottság Törzskönyveiben
Tóth Péter
A szakmai tanárképzés kerete és tartalma
Veressné Gönczi Ibolya
A megújulás útján
Hortobágyi Gyöngyvér
A PORTFÓLIÓ, MINT ÉRTÉKELÉSI ESZKÖZ KÍSÉRLETI ALKALMAZÁSA A TÁNCPEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
I/4
AZ ANDRAGÓGIA ÉS KÖRNYEZETE
Elnök, vitavezető: Juhász Erika
Kraiciné Szokoly Mária
Sajátos Tanulási-tanítási Igényű (STI) felnőttek – új célcsoportok a felnőttképzésben
Miklósi Márta
A Felnőttképzési akkreditáció pozitív hatásai
Engler Ágnes – Németh Nóra Veronika
Fiatal értelmiségiek művelődési magatartása
Márkus Edina
Civil szervezetek képzései hátrányos helyzetű felnőttek számára
II/1
NEVELÉSFILOZÓFIA-NEVELÉSETIKA
Elnök, vitavezető: Komenczy Bertalan
Karlovitz János Tibor
Kamarás István – Géczi János
Az emberismeret és etika tantárgyhoz kapcsolódó tantárgypedagógia kialakítása
Trencsényi László
Az új tanárszakok: az iskolainnováció motorjai (esetpélda: Játék- és szabadidőszervező tanár)
András Ferenc
Nevelésetikai pluralizmus mint paradoxon
Zalay Szabolcs
Az iskola világának teremtő fejlesztése
II/2
VIZUALITÁS ÉS PEDAGÓGIA
Elnök, vitavezető: Trencsényi László
Bordás Andrea
Pedagógusok szakmai tanuló közösségei – a Nagyváradi Drámapedagógiai Műhely esete
Novák Géza Máté
A CREME-projekt: művészetterápiás eljárások a felsőoktatás és a civiltársadalom nemzetközi színterein
Sándor Zsuzsa
Participációs kommunikáció és (vizuális) nevelés. Vizuális kultúra projektek a sárospataki főiskolán
Szőke-Milinte Enikő
Stratégiák a médiapedagógiában
Szabó József – Lakatos Gyula
A környezettudatos nevelés támogatása a helyi média segítségével
II/3
NEVELÉSTÖRTÉNET
Elnök, vitavezető: Kiss Endre
Kereszty Orsolya
Lokális egységek és globális szerveződések. Nők művelődése a dualizmus kori Magyarországon
Rébay Magdolna
A Tiszáninneni Református Egyházkerület oktatási politikája az 1920-as években
Pornói Imre
Viták a pedagógusképzésről az 1930-as években
Vincze Tamás
Párhuzamos életrajz két tankerületi főigazgatóról
Fenyő Imre
Mannheim Károly – neveléstudományi megközelítés
II/4
KISS ÁRPÁD ÉS KORTÁRSAI
Elnök, vitavezető: Brezsnyánszky László
Hudra Árpád István
Szent-Györgyi – Egy Nobel-díjas a magyar oktatásügy élén
Golnhofer Erzsébet – Szabolcs Éva
Lázár György: a politika és a tudomány között. Lehetőségek és korlátok.
Erdeiné Nyilas Ildikó
Eduard Spranger hatása Kiss Árpád nevelésetikájára
Hassan Elsayed
Találkozás Kiss Árpád professzor úrral
Kiss Endre
Filozófia, pszichológia, szociológia. Faragó László pedagógiájáról
III/1
ÁLLAM – TÁRSADALOM – ISKOLA
Elnök, vitavezető: Rébay Magdolna
Géczi János
A cigánytanulók képi megjelenítése a 1960-as és 1970-évek pedagógiai szaksajtójában. Antropológiai nézőpontok
Csejoszki Mihály
EGYHÁZI SZEREPVÁLLALÁS – ISKOLAÁTADÁSOK A CSEREHÁTON
Vass Vilmaos
A tantárgyi integráció tantervelméleti megközelítései
Kóródi Anita
IFJÚSÁGI KÖZÖSSÉGI TEREK
Papp Éva
TISZK mint Bihar, Hajdúság és Sárrét oktatáspolitikájának sikertörténete
III/2
ESÉLY-EGYENLŐSÉG
Elnök, vitavezető: Kraiciné Szokoly Mária
Barta Szilvia – Kovács Klára
Védőfaktorok nyomában – Társadalmi védőfaktorok a különböző szociális jól-léttel rendelkező hallgatói csoportokban
Jenei Teréz
Interkulturális nevelés a gyakorlatban
Molnár Beáta
A Lemorzsolódás vizsgálata a felsőoktatásban
Tőzsér Zoltán
Hátrányos helyzetű „nem-szokványos” hallgatók útja a felsőoktatásba
III/3
AZ ISKOLA MINT AZ ERŐSZAK HÁZA
I.
Elnök, vitavezető: Golnhoffer Erzsébet
Buda Mariann
Iskoladiagnózis és klíma projekt 2011.
Fehér Ágota – Péter-Szarka Szilvia
Iskolai osztályok klímája és a gyermekek érzelmi készségei – Zaklatás az érzelmi intelligencia tükrében
Gyurkó Szilvi
Iskola-diagnózis és iskolai klíma
Péter-Szarka Szilvia – Fehér Ágota
A tanári érzelmi intelligencia és az iskolai klíma összefüggései
III/4
AZ ISKOLA MINT AZ ERŐSZAK HÁZA
II.
Elnök, vitavezető: Buda Mariann
Szilvási Ottó – Szilágyi Attila – Német Zsófia
Egy hallgatói terepmunka eredményei és tanulságai
Révész György – Séra László
Az ugratás csak ártalmatlan tréfa? – humor és erőszakoskodás az iskolában 6-12 éves gyerekek között
Kőszeghy Attila
Empátia és a nemek közötti különbségek az iskolai zaklatás-kutatás amerikai szakirodalmában
Szirmai Erika
A zaklatási viselkedés mintázata irodalmi alkotásokban
IV/1
A PEDAGÓGUSOK TÉRFELÉN…
Elnök, vitavezető: Buda András
Hercz Mária
A pedagógusok gondolkodásának átalakulása: mítosz vagy valóság?
Baracsi Ágnes
EMPATIKUSAK-E A PEDAGÓGUSOK?
Farkas Anikó – Fehér Ágota
Bölcsődei gondozónők a kötődés és a személyiségfejlődés sajátos útján
Pető Ildikó p>
Az együttnevelésről: a tanárok attitűdje
Móré Mariann
„Sink or swimm” Pályakezdők beilleszkedési nehézségei az Észak-alföldi Régióban
IV/2
Az Információs Társadalom tettenérése
Elnök, vitavezető: Kamarás István
Sántha Kálmán
Az ATLAS.ti és a MAXQDA szoftverek alapfunkcióinak összehasonlító elemzése
Komenczi Bertalan
Információ és társadalom & Elektronikus tanulási környezetek – új interdiszciplináris tárgyak az egri tanárképzésben
Ollé János
A tevékenységközpontú oktatási folyamat sajátosságai virtuális környezetben
Herczegh Judit
Az Információs Társadalom tettenérése a Debreceni Egyetemen
Buda András
A vándorút végE
IV/3
TANULÁS ÉS TELJESÍTMÉNY
Elnök, vitavezető: Vass Vilmos
Juhász Erika
Az autonóm tanulás és a tanulási teljesítmény
Réthy Endréné
Paradigmaváltás a tanulási motiváció értelmezésében, kutatásában
Pap-Szigeti Róbert – Steklács János
Tendenciák a szövegértés fejlesztésében
Rucska Andrea
A hatékony? nevelés – oktatás és annak feltételei
IV/4
TUDÁS ÉS KÉPESSÉG
Elnök, vitavezető: Chrappán Magdolna
Czike Bernadett – Szeszler Anna – Farkas Magdolna – Fehér Márta
A pedagógusképzés megújíTása – egy pilot-program bemutatása
Bodnárné Szűrös Zsuzsanna
Szűrővizsgálati eljárás részképesség gyengeségek felismerése iskolát kezdő gyermekeknél
Horváth Ágnes
Egy szakma képzési kihívásai – az ifjúságsegítő képzés interprofesszionális fejlesztése
Tóth Zoltán – Sójáné Gajdos Gabriella
Tanulócsoportok energiával kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel
Revákné Markóczi Ibolya
A közoktatásban szerzett biológia tudás hozadéka.