A XI. Kiss Árpád Emlékkonferencia programja
SZEPTEMBER 20. PÉNTEK
15.00 – 15.15
Köszöntések
15.15 – 16.00
PLENÁRIS ELŐADÁS:
Vass Vilmos
A deklaratív és a procedurális tudás összefüggései a tudás transzferálhatósági folyamatában
16.15-18.00
Szekciók
szekció
INFORMATIKA AZ OKTATÁS MÉDIUMÁBAN
Elnök: Szabó József
Ollé János
A mesterséges intelligencia oktatási alkalmazása, különös tekintettel az e-learning fejlesztésekre
Molnár György
IKT-alapú élménypedagógiai módszereken alapuló tanítási-tanulási megoldások a felsőoktatás és szakképzés bázisán
Zakota Zoltán
Does eLearning Really Threaten Traditional Education?
Pősze Andrea
Az IKT eszközök kompetencia fejlesztése fiatal pedagógusok körében
Buda András
Régi igények, új vágyak az iskolai IKT használattal kapcsolatban
szekció
A tanárképzés építménye és a tanárok mozgástere
Elnök: Pusztai Gabriella
Hanvay Hajnalka
A zeneoktatás jelene és jövője (?)
Holik Ildikó – Sanda István Dániel
Mentortanári erősségek elemzése
Szabó Imre Gábor
A tanulmányi teljesítmények befolyásolt értékelése
Fodo Zoltán
Pedagógiai életpályát befolyásoló élethelyzetek és feltételezhető következményeik
Chrarpán Magdolna
Fényes múlt, sötét jövő? A természettudományos tanárszakosok iskolaképe
III. szekció
ÁTALAKULÓ MŰVELŐDÉS
Elnök: Juhász Erika
Juhász Erika
Átalakuló társadalom – átalakuló közművelődés
Kenyeres Attila Zoltán
Tanulási platformok a dokumentumfilmek esetében a kulturális közfoglalkoztatottak körében
Márkus Edina – Barabási Tünde – Takács-Miklósi Márta
A felnőtt tanulás motivációi egy nemzetközi kutatás alapján
Kissné Rusvai Julianna
A nyíregyházi Kálvineum szerepe a város közművelődésében
Kovács Zsófia – Karsai István – Tóvári Ferenc – Prisztóka Gyöngyvér
Úszótehetségek kiválasztásának vizsgálata – edzői gyakorlat alapján
18.00 FOGADÁS
SZEPTEMBER 21. SZOMBAT
9.00-9.45
PLENÁRIS ELŐADÁS:
Forrai Judit
A Pető-mítosz múlt és jövő között
10.00-11.45
Szekciók
- szekció
HATÁROKON KÍVŰLI EURÓPA
Elnök: Kozma Tamás
Gabóda Béla – Gabóda Éva
Magyar nyelvű pedagógus-továbbképzések Ukrajnában (Kárpátalján)
Palkó Tetyjána
A pedagógus-továbbképzés helyzete Kárpátalján a jelen ukrán oktatási reform tükrében
Bordás Andrea
Alsó tagozatos pedagógusok iskolai versenyekkel kapcsolatos elképzelései Erdély nyugati megyéiben
Kató Mária – Pap Tímea
Az erdélyi Mezőség szórványvidékének mezőgazdasági szakiskolája válaszúton
Fodor Emőke – Rariga Imola Beata
Nyelvi fejlődés, fejlesztés a mezőségi szórványban
- szekció
KÖZOKTATÁSI VILÁGUNK
Elnök: Ollé János
Tamás Viola
Védelmi és biztonságos családi környezet a középiskolások számára – új tényezők és víziók
Kovácsné Duró Andrea
Műszaki szakgimnazisták értékválasztásának komparatív vizsgálata
Gali Kende
A tanulási stílusok legitimitása
Karlowits-Juhász Orchidea
Élménypedagógia – „Az ízeltlábúak varázslatos világa”
III. szekció
AZ ÉRTELMISÉG ÚTVONALAI
Elnök: Trencsényi László
Alter Emese
A reziliencia és az egyetemi lemorzsolódás kockázatának vizsgálata leendő első generációs értelmiségiek körében
Pap-Szigeti Róbert – Török Erika
Duális hallgatók bemeneti kompetenciamérésből származó adatai és első éves tanulmányi eredményei
Bocsi Veronika
Intézményi hatások az értelmiségképzés területén
Máté-Szabó Barbara
Szakmai tanárképzés Magyarországon
- szekció
MŰHELYEK SZELLEME
Elnök: Rébay Magdolna
Rébay Magdolna
Iskola határok mentén – a feldkirchi jezsuita gimnázium története (1856–1920)
Pornói Imre
A „jövő nemzedék” az 1868-1921 közötti magyar sajtóban
Kopasz Adrien Réka
Genius loci, avagy három évszázad nevelő munkájának esszenciája az egri Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium és Kollégium tehetségfejlesztésében
- Pelesz Nelli
Kertmagyarország megvalósítása?- Fejezetek a gazdasági szakoktatás történetéből
11.45-12.00
SZÜNET
12.00-13.45
Szekciók
- szekció
PÁLYÁK VÁLTOZÁSAI
Elnök: Pornói Imre
Csók Cintia
Segítő pályák összehasonlításban
Major-Kathi Veronika
Az intézményi kultúra változása a felsőoktatási intézmények nemzetköziesedésének tükrében
Szabó József – Bátfai Norbert
Esport alapú kompetencia fejlesztés a Kratochwill Károly Honvéd Középiskola és Kollégium tanulóival
Csikai Ildikó Irén
„Hiszen én, ha azt mondom: tej…”, avagy barkácsolás az oktatásban
- szekció
AZ EXTRAKURRIKULÁRIS MŰVÉSZETI NEVELÉS LEHETŐSÉGEI
Elnök: Váradi Judit
Opponens: Bocsi Veronika
Váradi Judit
Az extrakurrikulum szerepe a művészeti nevelésben
Kiss Julianna
Az extrakurrikuláris művészeti nevelés jellemzői
Szabóné Fodor Adrienne – Kerekes Rita
A művészetoktatás helyzete a múltat a jövővel összekötő tanárok szemével
Herczegh Judit – Márkus Edina
A DEXARTA kutatásban érintett települések társadalmi-gazdasági helyzete a KSH és a Tanuló régiók Magyarországon kutatás adatai alapján
Márkus Edina – Herczegh Judit – Váradi Judit
A kulturális kínálat oldal bemutatása a szolgáltatói oldal vizsgálata alapján
III. szekció
AZ „ABSZOLÚT PEDAGÓGUS” – PROJEKT
Elnök: Kiss Endre
Lányi Gusztáv
Organikus pedagógia és/vagy digitális-virtuális kommunikáció? Pedagógiai és pszichológiai kihívások
Trencsényi László
Az abszolút pedagógusok nyomában – egy műhelykutatás tanulságai
Hudra Árpád
Viták az abszolút pedagógusokról a Kiss Árpád-Műhelyben
Kiss Endre
A filozofikus életről. A Malraux-minta Kiss Árpád szellemi attitűdjében