Magdolna Műhely

Meghívó

 

tisztelettel meghívjuk

a

Magdolna Műhely

első rendezvényére

 nem érzékelt/nem használt  ERŐFORRÁSOK

2011. március 21. (hétfő)        14.00 – 16.00 óra

 

 

helyszín                   Losonci Téri Általános Iskola

   1085 Budapest, Losonci tér 1.

 

 

Meghívottak:

Artemisszió Alapítvány

Dr. Ámbédkar Iskola

Belügyminisztérium Európai Együttműködési Főosztály

ELTE Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar

ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar

Esély Kövessi Erzsébet Általános Iskola, Szakképző Iskola és Gimnázium

Közösségi Szolgáltatások Alapítványa

Losonci Téri Általános Iskola

Magyar Helsinki Bizottság

Nap Klub Alapítvány

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

Roma Education Fund

Szabómester Szakképző Iskola

Vajda Péter Általános Iskola

VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat

Wesley Intézmények

Zöld Kakas Líceum

 

MAGDOLNA MŰHELY/1

2011.03.21.

Előzmények

A gyermekek és fiatalok közötti erőszak, valamint a fiatalok áldozattá és/vagy elkö­vetővé válásának megelőzése érdekében a Józsefvárosi Önkormányzat folyamatosan erőfeszítéseket tesz. A probléma különösen élesen jelenik meg a Belső-Jó­zsef­városban, az u.n. Magdolna negyedben és környékén.

Az MH Líceum Alapítvány munkatársai immár két éve dolgoznak az említett terület iskoláiban a biztonságosabb életterek, a harmonikus együttélés kultúrájának meg­valósítása érdekében.

 

Tapasztalatok

Az érintett pedagógusok, segítő munkatársak többnyire kilátástalannak élik meg a helyzetet/helyzetü­ket. A kilátástalanságot csak erősíti kiszolgálta­tottság-érzetük. Megoldást – mástól/másoktól várnak.

A program során elért eredmények a kilátástalanság uralta közösségekben olyan­nak tűnnek fel – ami hihetetlen, ami nincs, ami nem lehet.

A program során elért eredmények valóban csak egy, a mindennapokban alkalma­zottól eltérő nézőpontból szemlélve értékelhetőek ténylegesen is eredménynek.

 

Az alkalmas nézőpont

Az érintett, a „problémát okozó” fiatalok mintegy kijelölik azt a nézőpontot, ahonnan maga a probléma (meg)érthetővé – s így (meg)oldhatóvá válik.

Ezt a nézőpontot, hogy beszélni tudjunk róla, meg kell nevezni.

Mi a resztorativitás fogalmát alkalmazzuk e célra.

Az alkalmas nézőpont, a resztorativitás minden esetben az egymással valósan együttműködő, egymást valóban partnernek tekintő, egymás felé valódi kíváncsisággal forduló személyek nézőpontja. Akkor is, ezek a személyek pedagógusok, akkor is, ha segítő munkatársak, akkor is, ha diákok, s akkor is, ha szülők.

Az alkalmas nézőpont, a resztorativitás minden esetben az érintett személyek arra irányuló törekvésében, egyfajta műhelymunkában tud csak megvalósulni.

 

Műhelymunka

Moderált konzultációk sorozatán keresztül válik lehetségessé az érintettek számára, hogy képesek legyenek meglátni a „problémát okozó” fiatalok által kijelölt alkalmas nézőpontot. Ez nem magától értetődő.

Már maga a műhelymunka is megkívánja a szervezet rendelkezésére álló erőforrások felhasználásának újragondolását. S ahogy az alkalmas nézőpont egyre tisz
tábban tárul fel az érintettek előtt – úgy tárulnak fel a szervezetben meglévő, ám addig észrevétlen és/vagy parlagon heverő újabb és újabb erőforrások. S ekkor válik lassan láthatóvá az is, hogy ezen „új” erőforrások menedzselése is a korábbiaktól eltérő megoldásokat kíván.

Varga Gabi
szervező
Zöld Kakas Líceum
MH Líceum Alapítvány
1091, Budapest Hurok u. 11.
20/956-9099 begin_of_the_skype_highlighting              20/956-9099      end_of_the_skype_highlighting