Meghívó
tisztelettel meghívjuk
a
Magdolna Műhely
első rendezvényére
nem érzékelt/nem használt ERŐFORRÁSOK
2011. március 21. (hétfő) 14.00 – 16.00 óra
helyszín Losonci Téri Általános Iskola
1085 Budapest, Losonci tér 1.
Meghívottak:
Artemisszió Alapítvány
Dr. Ámbédkar Iskola
Belügyminisztérium Európai Együttműködési Főosztály
ELTE Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
Esély Kövessi Erzsébet Általános Iskola, Szakképző Iskola és Gimnázium
Közösségi Szolgáltatások Alapítványa
Losonci Téri Általános Iskola
Magyar Helsinki Bizottság
Nap Klub Alapítvány
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Roma Education Fund
Szabómester Szakképző Iskola
Vajda Péter Általános Iskola
VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat
Wesley Intézmények
Zöld Kakas Líceum
MAGDOLNA MŰHELY/1
2011.03.21.
Előzmények
A gyermekek és fiatalok közötti erőszak, valamint a fiatalok áldozattá és/vagy elkövetővé válásának megelőzése érdekében a Józsefvárosi Önkormányzat folyamatosan erőfeszítéseket tesz. A probléma különösen élesen jelenik meg a Belső-Józsefvárosban, az u.n. Magdolna negyedben és környékén.
Az MH Líceum Alapítvány munkatársai immár két éve dolgoznak az említett terület iskoláiban a biztonságosabb életterek, a harmonikus együttélés kultúrájának megvalósítása érdekében.
Tapasztalatok
Az érintett pedagógusok, segítő munkatársak többnyire kilátástalannak élik meg a helyzetet/helyzetüket. A kilátástalanságot csak erősíti kiszolgáltatottság-érzetük. Megoldást – mástól/másoktól várnak.
A program során elért eredmények a kilátástalanság uralta közösségekben olyannak tűnnek fel – ami hihetetlen, ami nincs, ami nem lehet.
A program során elért eredmények valóban csak egy, a mindennapokban alkalmazottól eltérő nézőpontból szemlélve értékelhetőek ténylegesen is eredménynek.
Az alkalmas nézőpont
Az érintett, a „problémát okozó” fiatalok mintegy kijelölik azt a nézőpontot, ahonnan maga a probléma (meg)érthetővé – s így (meg)oldhatóvá válik.
Ezt a nézőpontot, hogy beszélni tudjunk róla, meg kell nevezni.
Mi a resztorativitás fogalmát alkalmazzuk e célra.
Az alkalmas nézőpont, a resztorativitás minden esetben az egymással valósan együttműködő, egymást valóban partnernek tekintő, egymás felé valódi kíváncsisággal forduló személyek nézőpontja. Akkor is, ezek a személyek pedagógusok, akkor is, ha segítő munkatársak, akkor is, ha diákok, s akkor is, ha szülők.
Az alkalmas nézőpont, a resztorativitás minden esetben az érintett személyek arra irányuló törekvésében, egyfajta műhelymunkában tud csak megvalósulni.
Műhelymunka
Moderált konzultációk sorozatán keresztül válik lehetségessé az érintettek számára, hogy képesek legyenek meglátni a „problémát okozó” fiatalok által kijelölt alkalmas nézőpontot. Ez nem magától értetődő.
Már maga a műhelymunka is megkívánja a szervezet rendelkezésére álló erőforrások felhasználásának újragondolását. S ahogy az alkalmas nézőpont egyre tisz
tábban tárul fel az érintettek előtt – úgy tárulnak fel a szervezetben meglévő, ám addig észrevétlen és/vagy parlagon heverő újabb és újabb erőforrások. S ekkor válik lassan láthatóvá az is, hogy ezen „új” erőforrások menedzselése is a korábbiaktól eltérő megoldásokat kíván.
Varga Gabi
szervező
Zöld Kakas Líceum
MH Líceum Alapítvány
1091, Budapest Hurok u. 11.
20/956-9099 begin_of_the_skype_highlighting 20/956-9099 end_of_the_skype_highlighting