Németh Balázs előadása

Andragógus-képzési innovációk és a szakképzés fejlesztése

  1. november 28.

Dr. habil Németh Balázs PhD, egyetemi docens

PTE BTK Humán Fejlesztési Intézet

MELLearN

nemeth.balazs@pte.hu

  1. Az andragógus-képzés missziója

Felnőttképzési kutatások és fejlesztések: ILO, CEDEFOP, OECD, UIL-GRALE4, ESREA
Professzió-fejlesztés (nemzetközi projektalapú  innovációk) INTALL projekt

 

  1. Előzmény:
    ILO dolgozat – Working for a Brighter Future

 

CEDEFOP felmérés: A felnőttek cselekvésre ösztönzése képzéssel

 

OECD Felnőtt-tanulási prioritás-mutató/ Dasboard
Forrás: http://www.oecd.org/els/emp/skills-and-work/adult-learning/dashboard.htm

 

OECD PIAAC 2019
Forrás: http://www.oecd.org/skills/piaac/publications/countryspecificmaterial/PIAAC_Country_Note_Hungary.pdf

 

UNESCO UIL GRALE4 – www.uil.unesco.org

 

Current themes for research of adult learning and education in Europe at ESREA

  • Access, learning career and indentity;
  • Active democratic citizenship and adult learning;
  • Adult educators, trainers and the development of profession;
  • Workplace and learning, workplace learning;
  • History of European adult education and training;
  • Gender and adult learning;
  • Life-history and biography research;
  • Global and local: adult learning and development;
  • The Challenges of migration, minorities,, racism, and xenofobia;
  • Education and training of older adults and the elderly;
  • Researches and surveys in adult learning and education policy.

 

  1. Felnőttképzők fejlesztése felsőoktatási környezetben
  • Erasmus+ INTALL projekt ún. Winter School szerkezete

 

Adult and lifelong learning in difficult times and situations