Beszámoló a Neveléslélektani Szakosztály 2018-ban végzett munkájáról
A szakosztály legfontosabb célkitűzése megalakulása óta a neveléslektani megközelítés, szemlélet alakítása, elfogadtatása a nevelési gyakorlat számára.
E cél érdekében új kommunikációs fórumot terveztünk tanítóknak olyan témákból, amelyek általában érdeklődésre tartanak számot. Ezeket meghirdettünk a pedagógiai sajtóban, és feltettünk a netre. Sajnos azt kell mondanom, hogy kétszeri próbálkozásunk teljes érdektelenségbe fulladt.
A másik (megvalósult) tevékenységünk a fenti cél érdekében cikksorozat megjelentése a Tanítóban Pszichológia a tanítási órán sorozatcímmel. Ebben az évben az alábbi írásokat tettem közzé.
Demeter Katalin (2018): A tanulási hiba értéke. Tanító, 1. szám
= (2018): Az olvasás: készség vagy képesség? Tanító, 2. szám
= (2018): A projekcióról. Tanító, 3. szám
= (2018): Kérdés, feladat, probléma és tervezésük. Tanító, 4. szám
= (2018): Melyiket válasszam? Tanító, 5. szám
= (2018): Érzelmek és tanulás. Tanító, 6. szám
= (2018): Az emberismeretről. Tanító, 7. szám
= (2018): Létszám és hatékonyság. Tanító, 8. szám
= (2018): A tanulók kérdései. Tanító, 9. szám
= (2018): A tanulási nehézségek egyik forrása. Tanító, 10. szám
A fenti írások a harmadik éve írt sorozat 14—23. eleme. Az írások a folyóirat valamennyi számában folyamatosan megjelennek.
Budapest, 2018. december Demeter Katalin