Szakosztályi beszámoló

Beszámoló a Neveléslélektani Szakosztály 2018-ban végzett munkájáról

A szakosztály legfontosabb célkitűzése megalakulása óta a neveléslektani megközelítés, szemlélet alakítása, elfogadtatása a nevelési gyakorlat számára.

E cél érdekében új kommunikációs fórumot terveztünk tanítóknak olyan témákból, amelyek általában érdeklődésre tartanak számot. Ezeket meghirdettünk a pedagógiai sajtóban, és feltettünk a netre. Sajnos azt kell mondanom, hogy kétszeri próbálkozásunk teljes érdektelenségbe fulladt.

A másik (megvalósult) tevékenységünk a fenti cél érdekében cikksorozat megjelentése a Tanítóban Pszichológia a tanítási órán sorozatcímmel. Ebben az évben az alábbi írásokat tettem közzé.  

 

Demeter Katalin (2018): A tanulási hiba értéke. Tanító, 1. szám

=        (2018): Az olvasás: készség vagy képesség? Tanító, 2. szám

          =        (2018): A projekcióról. Tanító, 3. szám

          =        (2018): Kérdés, feladat, probléma és tervezésük. Tanító, 4. szám

          =        (2018): Melyiket válasszam? Tanító, 5. szám

          =        (2018): Érzelmek és tanulás. Tanító, 6. szám         

          =        (2018): Az emberismeretről. Tanító, 7. szám

          =        (2018): Létszám és hatékonyság. Tanító, 8. szám

          =        (2018): A tanulók kérdései. Tanító, 9. szám

          =        (2018): A tanulási nehézségek egyik forrása. Tanító, 10. szám

 

A fenti írások a harmadik éve írt sorozat 14—23. eleme. Az írások a folyóirat valamennyi számában folyamatosan megjelennek.

 

Budapest, 2018. december                                     Demeter Katalin