Tartalom
ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS
Óhidy Andrea: Az élethosszig tartó tanulás paradigmája a német és a magyar oktatáspolitikában
Harangi László: Gyermekek és fiatalok motiválása az egész életen át tartó tanulásra
Maróti Andor: Néhány gondolat az élethosszig tartó tanulásról
Csoma Gyula: Az egész életen át tartó tanulás céleszméiről
Dobos Ágota: Gondolatok a módszertan fontosságáról a felnőttek képzésében
Henning Dochweiler: Az egész életen át tartó tanulás dán megközelítésben
Vámos Tibor: Szemben mindazzal, ami a társadalom haladását szolgálja?
TANULMÁNYOK
Apró Melinda: A pedagógus mint segítő, és a tanulók segítségkérő magatartása
Szirmai Erika: Hogyan működik a gyermekvédelem iskolai erőszak esetén?
Dettai Mária: Motiváció az olasz nyelv tanulásában
Herczog Krisztián: A drámapedagógiai foglalkozások pályalélektani megközelítése
Balogh Valéria: Iskolarendszerek a nemzetközi felmérések tükrében
Bodrogi Ferenc Máté: Az irodalom, a kreativitás és a „nem-hermeneutikai”
Gömöry Kornélia: Az általános intellektuális képesség, a motiváció, a tanulási stratégia és a szorongás közötti kapcsolat
Csehné Papp Imola: Különböző régiókban élő középiskolások munkaerő-piaci tájékozottsága
Engler Ágnes: Tanulmányi pályafutás a magánéleti tervek tükrében
Kaposi József: A történelem OKTV krónikája
MENTORÁLÁS
Di Blasio Barbara – Paku Áron – Marton Melinda: A mentor mint kapuőr a tanári professzió kialakításában
OKTATÁSTÖRTÉNET
Hoffmann Zsuzsanna: Római diákok külföldön
Éles Csaba: „LÁSS, HALLJ, TANULJ MINDENT…” Kazinczy és a kortársak gondolatai az oktatásról, nevelésről és művelődésről – a gyermekektől a felnőttekig
Anka László: Apponyi Albert és az elemi népiskolai oktatás ingyenessé tétele
Erdeiné Nyilas Ildikó: Miről szóltak a theoretikumok? – a két háború közötti debreceni gyakorló gimnázium pedagógiai kultúrája
K. Farkas Claudia: Gentilétől Bottai-ig
Bolvári-Takács Gábor: A Magyar Táncművészeti Főiskola és a jogelőd Állami Balett Intézet oktatási rendszerének fejlődése (1950–2010)
Trencsényi László: A kísérletezés történelmi szerepe az iskolafejlesztésekben
Bakonyi Pál: A nevelő iskola értelmezése és megvalósításának távlatai
Franyó István: Kontra György, az abszolút pedagógus
Gergely Ferenc: Ávósok az „indián” ösvényen
Géczi János: Néhány sajtófotó a cigánytanulókról
INTERJÚ
Beszélgetés Dr. Hász Erzsébettel
KÖNYVJELZŐ
Tenni az olvasásért (Balkányi Péter)
Anyák a felsőoktatásban – kisgyermekes nők felsőfokú tanulmányai (Szemerszki Marianna)
Angol nyelvű éves tartalomjegyzék és összefoglalók