Villányi Jutka írása

A Kisgyermek  2012. VI. évfolyam, 4-5 szám                                                      Vezércikk

 Lépni kell a változásokkal, de nem mindegy hogy mikor és hogyan


Egyrészt a pesszimizmus, másrészt pedig optimista hangulat változóan jellemzi a mai életünket. Ezt tények is igazolják.

Sajnos megcsúsztunk a lapok megjelenésével, mert az anyagi oldal változásai nem teszik lehetővé terveink megvalósítását. Még mindig a 2012-es lapszámmal foglalkozunk, pedig már 2013-at írunk.

Ugyanakkor pedig egyre többen kérik, hogy jelentessük meg cikkeiket, ami pedig azt jelenti, hogy szükség van az szakmai információáramlás megvalósítására. Igény van a jó gyakorlati tapasztalatok továbbadására, és információ éhség jellemzi a nevelők, a pedagógusok többségét. Ezt érezzük, amikor egy – egy szakmai beszélgetés során elhangzik: …. nem hallottuk, nem tudjuk… mikor hol olvashatunk róla… mondd el, mit tegyünk…jól csináljuk így? …- stb. Ezek a kérdések a bizonytalanságot, a tájékozatlanságot mutatják, és ez nem vezet eredményre. Csak biztos talajon lehet jó nevelőmunkát végezni!

Ezt a biztonságot lenne jó megteremteni, és ehhez szeretnénk segítséget nyújtani a lapunkban megjelenő cikkekkel.

Nincsenek reformok, de törvényi és rendeleti úton sok gyors változás jelenik meg. Ilyenkor felmerül a kérdés, mire figyeljünk, mi az elsődleges és hogyan és mikor mit valósítsunk meg annak érdekében, hogy gyermekek eredményes nevelését szolgálják a dokumentumok, melyek szabályozzák a  tartalmi munkát. Ehhez kíván segítséget nyújtani a lapunkban induló sorozat, mely a meghatározó dokumentumok alapján a tartalmi munka változásairól szól. Elméleti indoklások mellett gyakorlati tanácsokkal szeretnénk segíteni a nevelőtestületek tartalmi munkát szabályozó tevékenységeit. Beszélgessünk, vitatkozzunk, érezzük, hogy együtt vagyunk, és tudunk segíteni egymásnak.

Folytatjuk azokat a sorozatokat, melyeket elkezdtünk, mert fontosnak tartjuk a nevelési értékek megőrzését és továbbadását.

Az elmúlt napok, a hónap során történt események és az elkövetkező időszak tervei adnak még információkat, melyekre való odafigyelés is a lépéstartást segíti.

Igen lényeges, hogy a gyermekeink nevelése születéstől 8 éves korig egységes elveken nyugvó és differenciált célok és feladatok rendszerében valósuljon meg. Erről szól a Kisgyermeknevelési Szakosztály következő programja, ami ingyenes és amire várjuk a kisgyermeknevelő gondozókat, az óvodapedagógusokat, és a tanítókat egyaránt.

Fontos a tájékozottság, az összefogás és az egymásra figyelés, hogy biztos talajon állva határozhassuk meg nevelési elveinket.

Villányi Györgyné Jutka

felelős szerkesztő