Beszámoló2021-ról
Kerekgedei Makó Pál Matematikatanári Szakosztály
Az elmúlt évben is elsősorban az interneten keresztül végezzük a munkát. Ez egy új formát is lehetővé tett: emailben és kisebb zoom-os találkozók keretében meg tudtuk beszélni azokat a témákat, amelyeket ki-ki egyébként önállóan vagy más közösségben végzett.
Pálfalvi Józsefnének új könyvéről beszélgettünk. Tények és emlékek egy középiskolai matematikatanítási kísérletről – POD
Kántor Sándorné ebben az évben is nagy munkát végzett, matematikatörténeti előadásokat tartott, tanulmányokat írt.
Követtük Vígh-Kiss Erika doktori disszertációjának készítését, megvédését.
Kutas Emese összes óráját online tartotta a gimnáziumban. Ennek tapasztalatait osztotta meg velünk.
Többen részt vettünk a Varga Tamás Módszertani Napokon, előadásokkal, egyéb munkákkal.
Földesi Katalin folytatta kutatásait Varga Tamás korai tevékenységéről, amelynek egyedülálló dokumentuma szintén matematikatanár szüleinek és Varga Tamásnak szakmai levelezése.
Katival dolgozunk a magyar matematikatanítás evangélikus hagyományainak kutatásán. közös érdeklődési terület az evangélikus iskolákban folyó kiemelkedő matematikatanítás a múlt századforduló környékén és a két háború között.
Folytattuk a megbeszéléseket az analízis tanításáról. Nagy segítséget jelent Bálint Ágnes pszichológus bekapcsolódása, ami lehetővé teszi, hogy témánkat tágabb nézőpontból vizsgáljuk.
Részt vettünk a Felsőoktatási szakosztály online tehetséggondozó konferenciáján.
Bekapcsolódtunk az Amerikai Magyar Iskolák éves konferenciájának munkájába.
Lehetőség nyilt néhány programon személyes rédzvételre is. Képviseltem szakosztályunkat a pesti és a budai koszorúzási alkalmakon. A Faragó Lászlóról készült megemlékezést megbeszéltük a szakosztályon belül is.
A Játéknap keretében Köröstetétlenen az alsó tagozaton játékos matematikai foglalkozásokat tartottam, ahol felhasználtam a korábbi, vezsenyi Játéknapok tapasztalatait is, amelyeket Srack Évával és Strack Flóriánnal valósítittunk meg. A programot az iskolában Kékvölgyi Viktor szervezte.
A Strack házaspár új iskolában folytatja tehetséggondozó, hátránycsökkentő munkáját.
A Staféta táborban a korábbi matematikai játékok másféle játékokkal folytatódtak. A fő cél a járvány utáni rossz hangulatból kivezető utat mutató kulturális programok gyűjtögetése volt.
Tervek 2022-re
A körülmények arra utalnak, hogy az online tevékenység ebben az évben is jelentős szerepet fognak kapni.Keressük azokat a lehetőségeket, amelyek a tehetséggondozás mellett a szélesebb diákréteg számára is jó feltételeket biztosítanak, segítik az eredményesebb tanulást, az örömteli diákéletet.
Kmetykó Andrást segítjük a Pólya iskola beindításában.
Folytatja munkáját az analízis-oktatási csoportunk. (We continued the work of Calculus Research Group.)
Budapest, 2022. január 31. Munkácsy Kati