Életpálya-rekonstrukciók

Kollektív emlékezet – kollektív életpálya

A 2011-es Staféta-tábor csoportos életpálya-rekonstruáló-játéka

„A megszállott” „A bónusz-brigád tagja” „Cilike”
0. Pálya-választás

21, 6, 10 év

kiskoromtól kezdve készülök a pályára
meghatározó tanárélmény(szülők példája)
tétovázás
versenyeredmény
tanulmányok (jók)
dacból vidéken
szüleim akarata ellenére léptem a pályára
1. Pályakezdés, pályára-állás
5, 5,5 év
kis intézményben kezdek,szakfelügyelő segítsége fontos
jó szakmai közösségbe került kezdőként bonyolult feladatokat ka ptalálkozás a pedagógiával, mint tudománnyal  s az informatika új kihívásával közösségi feladatok
vegyes kollégium leányrészlegében, nagy feladat, belebetegedtem,első siker: egyezség a klérussal a gyerekek javára,barátnőm lett (óvónő)
2. Érlelődés
15, 10, 10, év
„életen át tartó tanulás jegyében” sok papírt szereztem
kompetenciáim fejlődtekházasságok, szülések, válások, aktusok
közösségi együttműködés sikerei megerősítik, új dolgok iránti nyitottság, újabb feladatok, váltás (családi helyzet, munkahely, státus, életútváltás, további sikerek
pedagógusnapon furcsa köszöntés, konfliktus a vezetővel, demokrácia-küzdelmek, munkahelyváltás (lakótelepre)
3. Érett aranykor
20, 25, 15 év
Csúcsok: munkaközösségvezetés, bemutató, táborvezetés, iskolaalapítás, intézményvezetés, MO képviselete, továbbképzés, újságalapítás, tananyagírás, publikáció, konferencia, EMI-EMO, szakértés, mentorálás, kutatás
vezetői, szaktanácsadói megbízatás, intézmény szakmai felfuttatása, pályázatok,élenjáró gyakorlat, szakértői feladat, szakmai elismerések,sok gyerek, unokák, közéleti szerepvállalás, civilszervezeti  tevékenység, önkormányzati képviselőség.
munkaközösségvezető, kísérletek, innovációk, versenyek táboroztatás, elhagyás, túlóra, férjhezmenés, szolg.lakásért,gyerek, idegösszeomlás, min- dicséret, válás, minőségbiztosítási  feladatok, körzetesítés, továbbtanulás,vezetői kinevezés
4. Betakarítás,
Elköszönés az aktív pályától
?,  0,15 év
 
unokáktovábbi tervekszakmai párbeszéd fenntartása, tapasztalatok átadása, utazás
konfliktus a rendszerrel, idő előtti pályaelhagyás,nyugdíj, hűség a pedagógiai gyakorlathoz, kiegészítő tevékenységaz MPT-ben
szabad választások (1990),  majd túlélés (Beke, Dobos, Hoffmann).„Survival-párt” alapítás, képviselőség, kisebbségben marad, vissza az iskolába, leépítések, vállalkozás, sikeres ékszerkészítő, külföldön gyermekek, belép a  Munkáspártba, kínai nyelvtanulás, gyermekeknél Amerikában  tölti a nyugdíjas éveket