Magyar Pedagógiai Társaság – Menedzsment és Módszertan Szakosztály:
Dr. Alpár Vera, a szakosztály vezetője
A Magyar Pedagógiai Társaság Menedzsment és Módszertan Szakosztályának 2024-es munkája teljes mértékben összhangban állt az MPT alapelveivel, amelyek az oktatás minőségének javítását, az esélyegyenlőség előmozdítását és a pedagógiai innováció támogatását helyezik előtérbe.
A Szakosztály 2023. november 24-én tartotta alakuló ülését az ELTE PPK Kazinczy utcai épületében, amelynek keretében kötetlenül beszélgettünk a jövőbeli terveinkről, szándékainkról, bemutattuk Radó Péter „Az oktatáskormányzás jövője” című könyvét. Az esemény megalapozta a szakosztály munkáját.
A szakosztály munkájának sikerét a tagok aktív részvétele, a különböző intézményekkel való hatékony együttműködés és az oktatási mentorhálózat kiépítésére irányuló kezdeményezés is igazolja. Az év folyamán megvalósított programok és kutatások nemcsak az MPT célkitűzéseinek feleltek meg, hanem hozzájárultak az oktatási rendszerek átfogó fejlesztéséhez és a pedagógusok közösségének erősítéséhez is.
Nemzetközi kutatócsoportot hoztunk létre 2024 nyarán és őszén több, mint 30 kutató részvételével 17 országból. A féléves kutatás a hátrányos helyzetű tanulók helyzetére és az ezekkel foglalkozó oktatáspolitikai trendekre fókuszált. Az eredmények 2025-ben egy átfogó kötet formájában kerülnek publikálásra.
A hagyományhoz híven rendkívül tartalmas és sokszínű MPT nyári Staféta táborban aktívan részt vettünk.
2024. augusztus 30-án megrendezett Rendhagyó Évnyitónk központi témája a közoktatás intelligens kormányzása volt. Az eseményt az ELTE PPK-n tartottuk, ahol Radó Péter bevezető előadását követően panelbeszélgetés zajlott a jelenlegi problémákról és a magyar oktatáskormányzás reformjának lehetséges irányairól.
2024. december 17-én nagy sikerrel rendeztük meg angol nyelvű előadásokkal az „Iskolai szegregáció és lemorzsolódás” című nemzetközi konferenciánkat, amely az esélyegyenlőtlenség kérdéseivel, oktatáspolitikával, pedagógiai megoldásokkal és jó gyakorlatokkal foglalkozott. A plenáris előadások és szekcióülések gazdag szakmai tartalmat kínáltak hazai és nemzetközi szakemberek részvételével.
2024-ben elindítottuk az oktatási mentorhálózat kiépítését az MPT-MMSz égisze alatt. A kezdeményezés célja, hogy támogassa a pedagógusokat szakmai, módszertani fejlődésükben, munkájukban és az oktatásmenedzsment hatékonyságának növelésében.
Köszönjük minden tagunknak és résztvevőnknek a közreműködést!