Irodalomjegyzék

1. Referált folyóiratban megjelent, ill. közlésre elfogadott publikációk / Referred Publications

 

1.1 Angolul/English

 

Research Studies in Didactics of Mathematics supported by the Operant Motive Test, Debrecen, Teaching Mathematics and Computer Science, várható megjelenés 2012. 1. szám

 

Bolyai was born 200 years ago. Lucr. Semin. Creat. Mat. 11, 155-158 (2002).

[Ref.: ME 2003f.04301 Munkácsy, Katalin Bolyai was born 200 years ago. (English) Lucr. Semin. Creat. Mat. 11, 155-158 (2002). Classification: A30 ]

 

Preliminaries for the teaching of non-Euclidean geometries, Creative Mathe­matics, 2003. 12. 117-119. p.,

[Ref.: ME 2004e.04159 Munkácsy, Katalin Preliminaries for the teaching of non-Euclidean geometries. (English) Creat. Math. 12, 117-119 (2003). Classification: G90 A30]

 

Social Skills and Mathematics Learning, Philosophy of Mathematics Education Journal No. 21 (Sep­tember 2007.), http://www.people.ex.ac.uk/PErnest/pome21/index.htm
[Hiv.: Tartalmi hivatkozás a Köszönet-ben: Mathematics & Common Sense A Case of Creative Tension Philip J . Davis A K Peters/CRC Press 2006 Pages i–xlvi Print ISBN: 978-1-56881-270-0 eBook ISBN: 978-1-4398-6432-6 DOI: 10.1201/b10575-1 Acknowledgments]

 

1.2 Magyarul/Hungarian

 

A gimnáziumi tanulók otthoni tanulása, 1981, egyetemi doktori értekezés, ELTE BTK Budapest, Neveléstudoményi Tanszék. (Outside of school learning of secondary school students. Dissertation for university doctor degree at the ELTE Budapest)

 

A Bolyai-geometria helye a kerettantervben. Matematikatanár Képzés Matematikatanár Továbbképzés 6,(1999-2000)p. 107-113 Calibra Könyvek, Műszaki Könyvkiadó (2003)

[Ref.: ME 2004b.00868 Munkácsy, Katalin The Bolyai geometry in the teaching framework. (A Bolyai-geometria helye a kerettantervben.) (Hungarian)  Matematikatanar Kepzes Matematikatanar Tovabbkepzes 6, 107-113 (2003). Classification: A30]

 

A matematikatanulás társadalmi meghatározottsága. Iskolakultúra, 2006. 4. sz. 85-92. p.

[Hiv.: Etnomatematika, wikipedia szócikk: http://hu.wikipedia.org/wiki/Etnomatematika] (A MATARKA adatbázisban olvasható az írás teljes terjedelemben, the paper have been refered and republished in MATARKA http://epa.oszk.hu/00000/00011/00103/pdf/iskolakultura2006-4.pdf]

 

A matematikatörténet szerepe a matematika tanításában, 89-94, Iskolakultúra, 2002/5

[Hiv.: A MATARKA adatbázisban olvasható az írás teljes terjedelemben, the paper have been refered and republished in MATARKA

http://epa.oszk.hu/00000/00011/00060/pdf/iskolakultura_EPA00011_2002_05_089-094.pdf]

 

 

2. Konferenciakiadványban megjelent írások/Proceedings

2.1 Angolul/English

 

Presentations made for learning mathematics in multigrade schools. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2008. Vásárhelyi, Eva (ed.), Vorträge auf der 42. GDM Tagung für Didaktik der Mathematik. Münster: WTM-Verlag; Münster: Martin Stein Verlag (ISBN 978-3-9811015-7-7/print edition; 978-3-9811015-8-4/CD). 613-616 (2008)

[Ref.: ME 2010b.00705 Munkácsy, Katalin Pres
entations made for learning mathematics in multigrade schools. (English) Vásárhelyi, Eva (ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2008. Vorträge auf der 42. GDM Tagung für Didaktik der Mathematik. Münster: WTM-Verlag; Münster: Martin Stein Verlag (ISBN 978-3-9811015-7-7/print edition; 978-3-9811015-8-4/CD). 613-616 (2008). Classification: U52 D42 C72 ]

 

Mathematics learning built on pictures, p. 37-42., In:  The Second International Scientific Colloquium MATHEMATICS AND CHILDREN (Learning Outcomes) – Monography: Drugi medunarodni znanstveni skup MATEMATIKA I DIJETE (Ishodi ucenja)–monografija, 2009. (ED517875)

 [Ref.: ERIC Database, http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED517875.pdf]

 

Real Objects and Problem Solving in Mathematics Education, p. 180-184, In:The International Scientific Colloquium MATHEMATICS AND CHILDREN (The Math Teacher) = Treci medunarodni znanstveni skup MATEMATIKA I DIJETE (Ucitelj matematike) (3rd, Osijek, Croatia, March 18, 2011)

[Ref.: ERIC Database (ED517880), http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED517880.pdf]

 

The use of collaborative tools for creating a national multigrade teacher community. (With A. Kárpáti) In: Media inspirations for learning: EDEN Annual Conference. Valencia, Spanyolország, 2010 p. 90-93.(ISBN:978-963-06-9429-2)

2.2 Magyarul/Hungarian

 

Képekkel irányított matematikatanulás – esélynövelés a kisiskolákban. (A bruner-i reprezentációs módok szisztematikus alkalmazásán alapuló esélynövelő program a kisiskolákban, matematikaórákon) In “Az oktatás közügy”: VII. Nevelésügyi Kongresszus : Budapest, 2008. augusztus 25-28. : zárókötet / Benedek András, Hunyady Györgyné (eds); Magyar Pedagógiai Társaság. – Budapest : M. Ped. Társ., 2009. – p. 644-649. URL: http://www.nk7.hu/nk7_files/File/viinevelesugyikongresszuszarokotet.pdf

[Hiv.: OSZK, Szociológiai bibliográfia, http://nektar2.oszk.hu/]

3. Könyv, tankönyvi fejezet/Books, chapter of textbook

A matematikatanítás mestersége – Mestertanárok a matema­tikatanításról, Gondolat, 2007. (szerk. és zárótanulmány társszerzőkkel)

[Hiv.: Könyvismertetés Staar Gyula, Természet Világa  2008. 3., Olvasónapló http://www.termeszetvilaga.hu/szamok/tv2008/tv0803/matek.html,
Sulinet könyvismertetés, http://www.sulinet.hu/tart/cikk/Seg/0/33452/1]

Informatikával segített matematikatanulás, esélynövelés. In Kárpáti Andrea (Szerk.): Esélyte­remtés az oktatási informatika eszközeivel. Tanári kézi­könyv a 12-14 éves korosztály tanításához. NTK. 2006. 88-92. o.