Kedvcsináló

Staféta történelem

1.     2003. június 26 – 29. Csillebérc

Maratoni reform? Báthory Zoltán, Kelemen Elemér, Magyar Edit, Ligetiné Verebély Anna, Vizeli Ágnes  Moderátor: Trencsényi László, Verebes Judit

Pedagógusnak lenni az EU-ban  Zachár László, Vedovatti Anildo, Gordon Győri János, Villányi Jutka  Moderátor: Fábry Béla, Kerekes Valéria

Közoktatásunk jövőképe Csizmár Gábor, Széchy Éva, Hunyady Györgyné, Bérczi Sándor, Péter Eta,  Moderátor: Fábry Béla, Nagy Attila

Romlik a „gyerekanyag”? Kiss Endre, Gyurcsó Zsuzsa, Laurenczky Ernő, Füle Sándor. Moderátor: Ádám György

Pedagógus rajzverseny,….. neveléselméleti vetélkedő, …….„Ki mit tud”                      reggeli torna,……… csendes pihenő 

2.      2004. június 23 – 27.Csillebérc

„A tanári pálya a képzéstől a mester fokozatig Hunyady György és Mihály Ottó          Tanulás egész életen át? Magyar Edit

„Szemléletváltás a mai magyar pedagógiában” Rudolf Ottóné, Munkácsy Katalin, Mikes György. Integrált művészeti nevelés. Udvari Katalin

vetélkedő,             közös játék,    táncház

3.     2005. június 26. – 29. Csillebérc

Értékelés hogyanja, mikéntje, miértje Loránd Ferenc, Csillag Ferenc Értékelés a Kisgyermeknevelésben Bakonyi Anna, Dudásné Széchenyi Erika, Szabó Györgyi           Első kézből a 2005-ös érettségiről  – tanárok és diákok fóruma , Zsadányi László             Írásos értékelés a középiskolában Simon Mária     Értékelés, minősítés eszközei, módszerei Lövéteiné Drippey Helga, Lendvai Ani, Hamrák Anna

Iró-olvasó találkozó – Osztályozás? Szöveges értékelés? Hunyady Györgyné, Nádasi Mária, Dinasztia Kiadó

Értékelés a felsőoktatásban Trencsényi László                         Demokrácia Éve – bemutató óra interaktív módszerrel  Simon Mária   

Neveléstörténeti társasjáték,       pedagógiai aktivity, – Kerekes Valéria, Verebes Judit,          táncház

4.     2006. június 22-25. Csillebérc

Tervezés az oktatásban.       Füstbe nem ment tervek”    rendszerszintű tervezés az oktatásban      Kerekasztal-beszélgetés: tervezés az óvodában  Ajka Város Óvodájának beszámolója   : Iskolai tervezőmunka. Falus Iván, Vas Vilmos Egyéni fejlesztési terv a gyermekvédelemben.        Műhelymunka:  a nevelő-oktató munka tárgyi környezetének tervezése választható  csoportokban  Épülettervező játék       Felsőoktatás az új tantervek előtt

Táncház – tábortűz Csúcslétszám 50 fő RAABE Kiadó   Bábelőadás

5.     2007. június 23-26. Esztergom

Játsszunk nevelésügyi kongresszust!. A XX. század üzenete 

Esztergomban – várostörténeti kviz játék Forró Zsuzsa          Kerekasztal beszélgetés a kongresszusról résztvevők a 7 NÜK Szervező Bizottságának és Tudományos Bizottságának tagjai

Játék előkészítése – témaadás a tábor tagjainak  Trencsényi László, Villányi Jutka

7 lépés-önértékelés  Monori Sarolta       Identity pszichológiai társasjáték Füzesi Györgyi    Kommunikációs kompetencia kapcsolatok: Munkácsy Katalin

Párkány ( iskola bemutatkozása, vacsora, tábortűz, szentivánéji játék, tánc, ének, báb) Forró Zsuzsa

Játsszunk kongresszust   a kiadott és vállalt feladatok feldolgozása szekciókban  Villányi Jutka, Trencsényi László

Esztergomi pedagógiai program (intézeti munkatársak)  Forró Zsuzsa

Kirándulás , Táncbemutató  Forró Zsuzsa           XX. század üzenete    Trencsényi László, Fábry Béla

6.     2008. június 26-29.Csillebérc 

Játsszunk kongresszust” A VII. Nevelésügyi Kongresszus előkészítő rendezvénye

„Az oktatás közügy” – kerekasztal-beszélgetés a kongresszusról A Nevelésügyi Kongresszust előkészítő bizottságok képviselői, Ádám György, Trencsényi László, Benedek András, Palotás Zoltán, Kerényi Mária, Simon Mária, Takács István, Kovács Judit, Gőbel Orsolya

Kongresszusi játék előkészítése – szekciók, felkért hozzászólások megbeszélése, asszisztensek felkészítő program

„Játsszunk kongresszust” A kongresszus programja szerint (www.nk7.hu  Krajciné Szokoly Mária és az ELTE hallgatók csoportja

Csoportos programok: civic education, diákjogok – Simon Mária; idegen nyelvi nevelés – Kovács Judit;  viselkedészavar  – Takács István Élethelyzetek az iskolából, óvodából – drámajátékok,  Trencsényi László

Monoriné Papp Sarolta – Az Együttműködő iskola programról.          Fürdés, pihenés, felkészülés az esti gálaműsorra

A játék és nevelés – főiskolai tanárok, táborlakók beszélgető köre – készülés a kongresszus kerekasztal beszélgetésére (Bakonyi Anna, Villányi Jutka, Trencsényi László, ) – Játsszunk gálaestet – mi magunk! Záróműsor a táborozók felajánlásával.

7.     2009. július 16-19. Csillebérc

„A nevelés és oktatás szárnypróbálgatása

Miért kell nekünk a SWOT?( Trencsényi László, Villányi Jutka

Élményakadémia – az együttműködés magas iskolája – Outoor  tréning

A témához hozzászól”  Ádám György professzor

Bennünk élő iskolakép saját történetei 7 valós lépésben           szekciókat koordinálja vezeti: Makai Éva 

Pályakezdő pedagógusok klubja végzős hallgató, és meghívottak: Bakonyi Anna, Villányi Jutka, Trencsényi László. 

Filmklub „ Az osztály” vezeti Sepsi László,  Jakab György végzős hallgatók

Tanévnyitó kampány Kanizsai Eszter  EMI-EMO hálózati pontok, bázisintézmények, referenciahelyek Monoriné Papp Sarolta

A megosztott tudás hatalom  vezeti: Gönczöl Enikő

Beszélgetés a fenntarthatóságra nevelésről vezeti: Bihariné Kreko Ilona

Zöld Parlament  vezeti: Gulyás Katalin

Nevelés a világban   Nyugat-Európában jártam (Makai Éva)

            Multikulturális nevelés Franciaországban (Simon Mária)

            Gyermeknevelés Ausztriában ( Róth Mónika)

Táncház Sándor Ildikó

 

8.     2010. június 24-27.Ajka, 

„Az együttműködés sokszínűsége a nevelésben”

            Kerekasztal beszélgetés a Szárny és teher kiadványról   Résztvevők: a Bölcsek Tanácsának háttér-csapat tagjaiból vendégek, és az      MPT tagjai.     (Réti Mónika, Farkas Anikó, Trencsényi László, Józsa Tamás, Nagy Attila,            Villányi Jutka

            Óvodalátogatások      Ajkai Múzeum

Szókincsfejlesztés az iskolában(Varga Kornél, Makara Ágnes)

            Intézmények belső továbbképzéseinek lehetőségei és korlátai (Lendvai Ani

            A kritikus barát, a szupervízor meg a többiek … Szerepek, lehetőségek  és kilátások az EMI-mozgalomban. Játék: ami belefér! Monoriné Papp Sarolta)

             Inkluzív nevelés. Új utak és útvesztők  (Bakonyi Anna, Kerekes Vali)

             Kézműves foglalkozás: népi kismesterségek,        /bőrözés, nemezelés,csuhézás,/ ajkai kollégák vezetésével

            Iskolások Kenyában (Munkácsy Katalin)

            Zöldek – Ki hogyan csinálja? (ötletbörze) Bihariné Kreko Ilona

            Szines Húrok szakosztály művészetpedagógiai programja

TÁNCHÁZ, a SOMVIRÁG EGYÜTTES műsora

 

 

9.     2011. június 30.- július 3. Kétegyháza

 A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA KULCSSZEREPE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN

Gyermekek Az EU-ban – Csillag Ferenc 

A VII. Nevelésügyi Kongresszust követő konferencia tartalmi értékei és tanulságai: Benedek András

Párbeszéd – Hogyan tovább? Trencsényi László, Fábry Béla, Zsadányi László

Látogatás Nagyszalontán

XII. Körös-völgyi sokadalom – népművészeti fesztivál – GYULA

A békéscsabai 2. sz. Általános Iskola és az Erzsébethelyi Általános Iskola  tájékoztatója a határon túli kapcsolataikról

A pedagógus életpálya kulcsszerepe a közoktatásban és a felsőoktatásban  – Horváth Attila

Drámajáték a témában,  Farkas Panka  

Makara Ágnes-Varga Kornél: Szókincsfejlesztés anyanyelven és idegen nyelven – egy különleges soknyelvű szótár.

Munkácsy Katalin: Szóból ért az ember – a tanulás kommunikációs akadályait leküzdő játékokról, feladatokról

Dubovszky Katalin: Nevelési-oktatási intézmények gyermekvédelmi problémái

 

10.                        2012. június 30. július 1. 2.  Csillebérc ?