Staféta történelem
1. 2003. június 26 – 29. Csillebérc
„Maratoni reform? Báthory Zoltán, Kelemen Elemér, Magyar Edit, Ligetiné Verebély Anna, Vizeli Ágnes Moderátor: Trencsényi László, Verebes Judit
Pedagógusnak lenni az EU-ban Zachár László, Vedovatti Anildo, Gordon Győri János, Villányi Jutka Moderátor: Fábry Béla, Kerekes Valéria
Közoktatásunk jövőképe Csizmár Gábor, Széchy Éva, Hunyady Györgyné, Bérczi Sándor, Péter Eta, Moderátor: Fábry Béla, Nagy Attila
Romlik a „gyerekanyag”? Kiss Endre, Gyurcsó Zsuzsa, Laurenczky Ernő, Füle Sándor. Moderátor: Ádám György
Pedagógus rajzverseny,….. neveléselméleti vetélkedő, …….„Ki mit tud” reggeli torna,……… csendes pihenő
2. 2004. június 23 – 27.Csillebérc
„A tanári pálya a képzéstől a mester fokozatig” Hunyady György és Mihály Ottó Tanulás egész életen át? Magyar Edit
„Szemléletváltás a mai magyar pedagógiában” Rudolf Ottóné, Munkácsy Katalin, Mikes György. Integrált művészeti nevelés. Udvari Katalin
vetélkedő, közös játék, táncház
3. 2005. június 26. – 29. Csillebérc
Értékelés hogyanja, mikéntje, miértje Loránd Ferenc, Csillag Ferenc Értékelés a Kisgyermeknevelésben Bakonyi Anna, Dudásné Széchenyi Erika, Szabó Györgyi Első kézből a 2005-ös érettségiről – tanárok és diákok fóruma , Zsadányi László Írásos értékelés a középiskolában Simon Mária Értékelés, minősítés eszközei, módszerei Lövéteiné Drippey Helga, Lendvai Ani, Hamrák Anna
Iró-olvasó találkozó – Osztályozás? Szöveges értékelés? Hunyady Györgyné, Nádasi Mária, Dinasztia Kiadó
Értékelés a felsőoktatásban Trencsényi László Demokrácia Éve – bemutató óra interaktív módszerrel Simon Mária
Neveléstörténeti társasjáték, pedagógiai aktivity, – Kerekes Valéria, Verebes Judit, táncház
4. 2006. június 22-25. Csillebérc
Tervezés az oktatásban. Füstbe nem ment tervek” rendszerszintű tervezés az oktatásban Kerekasztal-beszélgetés: tervezés az óvodában Ajka Város Óvodájának beszámolója : Iskolai tervezőmunka. Falus Iván, Vas Vilmos Egyéni fejlesztési terv a gyermekvédelemben. Műhelymunka: a nevelő-oktató munka tárgyi környezetének tervezése választható csoportokban Épülettervező játék Felsőoktatás az új tantervek előtt
Táncház – tábortűz Csúcslétszám 50 fő RAABE Kiadó Bábelőadás
5. 2007. június 23-26. Esztergom
Játsszunk nevelésügyi kongresszust!. A XX. század üzenete
Esztergomban – várostörténeti kviz játék Forró Zsuzsa Kerekasztal beszélgetés a kongresszusról résztvevők a 7 NÜK Szervező Bizottságának és Tudományos Bizottságának tagjai
Játék előkészítése – témaadás a tábor tagjainak Trencsényi László, Villányi Jutka
7 lépés-önértékelés Monori Sarolta Identity pszichológiai társasjáték Füzesi Györgyi Kommunikációs kompetencia kapcsolatok: Munkácsy Katalin
Párkány ( iskola bemutatkozása, vacsora, tábortűz, szentivánéji játék, tánc, ének, báb) Forró Zsuzsa
Játsszunk kongresszust a kiadott és vállalt feladatok feldolgozása szekciókban Villányi Jutka, Trencsényi László
Esztergomi pedagógiai program (intézeti munkatársak) Forró Zsuzsa
Kirándulás , Táncbemutató Forró Zsuzsa XX. század üzenete Trencsényi László, Fábry Béla
6. 2008. június 26-29.Csillebérc
„Játsszunk kongresszust” A VII. Nevelésügyi Kongresszus előkészítő rendezvénye
„Az oktatás közügy” – kerekasztal-beszélgetés a kongresszusról A Nevelésügyi Kongresszust előkészítő bizottságok képviselői, Ádám György, Trencsényi László, Benedek András, Palotás Zoltán, Kerényi Mária, Simon Mária, Takács István, Kovács Judit, Gőbel Orsolya
Kongresszusi játék előkészítése – szekciók, felkért hozzászólások megbeszélése, asszisztensek felkészítő program
„Játsszunk kongresszust” A kongresszus programja szerint (www.nk7.hu Krajciné Szokoly Mária és az ELTE hallgatók csoportja
Csoportos programok: civic education, diákjogok – Simon Mária; idegen nyelvi nevelés – Kovács Judit; viselkedészavar – Takács István Élethelyzetek az iskolából, óvodából – drámajátékok, Trencsényi László
Monoriné Papp Sarolta – Az Együttműködő iskola programról. Fürdés, pihenés, felkészülés az esti gálaműsorra
A játék és nevelés – főiskolai tanárok, táborlakók beszélgető köre – készülés a kongresszus kerekasztal beszélgetésére (Bakonyi Anna, Villányi Jutka, Trencsényi László, ) – „Játsszunk gálaestet” – mi magunk! Záróműsor a táborozók felajánlásával.
7. 2009. július 16-19. Csillebérc
„A nevelés és oktatás szárnypróbálgatása
Miért kell nekünk a SWOT?( Trencsényi László, Villányi Jutka
Élményakadémia – az együttműködés magas iskolája – Outoor tréning
A témához hozzászól” Ádám György professzor
Bennünk élő iskolakép saját történetei 7 valós lépésben szekciókat koordinálja vezeti: Makai Éva
Pályakezdő pedagógusok klubja végzős hallgató, és meghívottak: Bakonyi Anna, Villányi Jutka, Trencsényi László.
Filmklub „ Az osztály” vezeti Sepsi László, Jakab György végzős hallgatók
Tanévnyitó kampány Kanizsai Eszter EMI-EMO hálózati pontok, bázisintézmények, referenciahelyek Monoriné Papp Sarolta
A megosztott tudás hatalom vezeti: Gönczöl Enikő
Beszélgetés a fenntarthatóságra nevelésről vezeti: Bihariné Kreko Ilona
Zöld Parlament vezeti: Gulyás Katalin
Nevelés a világban Nyugat-Európában jártam (Makai Éva)
Multikulturális nevelés Franciaországban (Simon Mária)
Gyermeknevelés Ausztriában ( Róth Mónika)
Táncház – Sándor Ildikó
8. 2010. június 24-27.Ajka,
„Az együttműködés sokszínűsége a nevelésben”
Kerekasztal beszélgetés a Szárny és teher kiadványról Résztvevők: a Bölcsek Tanácsának háttér-csapat tagjaiból vendégek, és az MPT tagjai. (Réti Mónika, Farkas Anikó, Trencsényi László, Józsa Tamás, Nagy Attila, Villányi Jutka
Óvodalátogatások Ajkai Múzeum
Szókincsfejlesztés az iskolában(Varga Kornél, Makara Ágnes)
Intézmények belső továbbképzéseinek lehetőségei és korlátai (Lendvai Ani
A kritikus barát, a szupervízor meg a többiek … Szerepek, lehetőségek és kilátások az EMI-mozgalomban. Játék: ami belefér! Monoriné Papp Sarolta)
Inkluzív nevelés. Új utak és útvesztők (Bakonyi Anna, Kerekes Vali)
Kézműves foglalkozás: népi kismesterségek, /bőrözés, nemezelés,csuhézás,/ ajkai kollégák vezetésével
Iskolások Kenyában (Munkácsy Katalin)
Zöldek – Ki hogyan csinálja? (ötletbörze) Bihariné Kreko Ilona
Szines Húrok szakosztály művészetpedagógiai programja
TÁNCHÁZ, a SOMVIRÁG EGYÜTTES műsora
9. 2011. június 30.- július 3. Kétegyháza
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA KULCSSZEREPE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Gyermekek Az EU-ban – Csillag Ferenc
A VII. Nevelésügyi Kongresszust követő konferencia tartalmi értékei és tanulságai: Benedek András
Párbeszéd – Hogyan tovább? Trencsényi László, Fábry Béla, Zsadányi László
Látogatás Nagyszalontán
XII. Körös-völgyi sokadalom – népművészeti fesztivál – GYULA
A békéscsabai 2. sz. Általános Iskola és az Erzsébethelyi Általános Iskola tájékoztatója a határon túli kapcsolataikról
A pedagógus életpálya kulcsszerepe a közoktatásban és a felsőoktatásban – Horváth Attila
Drámajáték a témában, Farkas Panka
Makara Ágnes-Varga Kornél: Szókincsfejlesztés anyanyelven és idegen nyelven – egy különleges soknyelvű szótár.
Munkácsy Katalin: Szóból ért az ember – a tanulás kommunikációs akadályait leküzdő játékokról, feladatokról
Dubovszky Katalin: Nevelési-oktatási intézmények gyermekvédelmi problémái
10. 2012. június 30. július 1. 2. Csillebérc ?