Középmagyarországi Tagozat  2024. évi beszámolója

 

 A Magyar Pedagógiai Társaság Közép-Magyarországi Tagozata ebben az évben a működés a tagsági élet alig-alig tapasztalható jeleit mutatta. Alapvető gondunk továbbra is az, hogy – mivel nem kapcsolódunk olyan a pedagógia területén működő, dolgozó nagy szervezethez, azaz egyetemhez, főiskolához vagy más „hivatalos” szervhez, szervezethez, így a magunk programjait tudjuk, vagy éppen nem tudjuk tagtársainknak elmondani, bemutatni, megszervezni. Sajnálattal, de meg kell mondanunk, hogy a napi – és mondhatni nem kevés – munka mellett a tagozatunk aktív tagjai ebben az évben nem tudtak „egyedi” programot adni, szervezni. A Társaság programjait ismertettük és propagáltuk is, a saját csatornánkon keresztül, a facebook oldalunkon, melynek a támogatottsága, nézettsége erősen változó (282 követőnk és 267 „kedvelőnk” van) azt azonban örömmel írom le, hogy erősebb, érdekesebb témáknál nagyobb az érdeklődés, azaz a napi kattintások számán ez is látszik. Egy-egy, a Társaság által 51 szervezett programon – nem külön megbízással, de érdeklődéssel – néhány tagunk részt vesz, de ennek rendszeressége nem számottevő. Sajnálattal, de itt is le kell írnom: a Társaság alapvetően nem a napi és folyamatos iskolai, óvodai pedagógiai tevékenységek ürügyén, vagy apropóján tesz, vagy nem tesz bármit is. Az általános pedagógusi vélekedésekkel – legyen szó a mobilhasználat/betiltás ügyről vagy az iskolarendőri „szolgálat” ügyéről – kapcsolatban úgy fogalmaz véleményt, hogy nem látja, vagy nem igazán tapasztalja a valódi helyzetet, a valódi érzéseket, érzeteket, amivel – sajnos – néha szembe megy a Társaság állásfoglalása, véleménye. Úgy gondolom, hogy az egyes – főleg szűkebb szakmai munkák mentén megjelenő új erőket és energiákat hozó szervezeti egységek – sem tudják, tudták megszólítani a több tízezernyi pedagógus kollégát, de úgy tűnik a közvetlen munkatársakat sem. Továbbra is azt gondolom és néhányan gondoljuk, új utakra kellene térnünk, új és más módon megjelenő formákban, tartalmakba kellene artikulálni a pedagógia 21. századi gondjait és problémáit.
 Ígérjük, mi is azon leszünk, hogy megújulva, más irányokba is nyitva próbáljuk a 2025-ös évet sikeresebbé tenni társasági életünkben. Gál Ferenc