MPT Stratégia – állásfoglalás

A Pályaorientációs Szakosztály véleménye a Magyar Pedagógiai Társaság stratégiája és működési elvei, akcióprogramja 2020-22 kapcsán

Szakosztályi ülés 2019. december 13.

  1. A szakosztály (továbbiakban: POSZ) üdvözli, hogy az új elnökség világos működési elveket fogalmaz meg. A megküldött stratégiát egyfajta keretprogramnak, mátrixnak tekinti, amely alapelvei mentén egy rugalmasabb szervezeti működés megvalósítható.
  2. Ugyanakkor a szöveg áttekintése során világos, hogy a 2020-22-es időszakban a Társaságnak a gyakorló pedagógusok (széles értelemben véve a nevelésügy, közművelődés területén tevékenykedő szakemberek és laikusok) megnyerésében sokkal aktívabbá kell válnia.
  3. Olyan szervezeti egységeket és témákat javaslunk helyzetbe hozni 2020-22-ben – akár más rendezvények terhére ­–, amelyek gyakorlatias, a napi tanítási-tanulási folyamatok során hasznosítható kompetenciákat adnak át.
  4. Keressük meg a szaktárgyi területekért felelős szervezeteket pl. földrajztanárok egyesülete, történelemtanárok stb. Az egyes társasági rendezvények, ezek tartalmi igényeire szerveződjenek rá.
  5. Elengedhetetlen a tagság fiatalítása, a pedagógus-képző intézmények vezetőivel vegyük fel a kapcsolatot és toborozzunk! MA és PhD hallgatóknak aktív szerepet kell találni a társaság életében.
  6. Szintén megkerülhetetlen a fizetős, bevételt termelő rendezvények megszervezése.
  7. Ennek peremfeltétele a részben fizettett professzionális adminisztráció, amely az on-line térben is megfelelő magabiztossággal mozog (Youtube, Linkedin, stb.).
  8. Angol nyelvű professzionális összefoglalók és youtube videók nélkül ma már nehéz a for-profit szektorból támogatásokat szerezni. Ezeket létre kellene hozni, pl. az Évkönyv bázisán.
  9. Az új honlap tartalmi feltöltése elmarad a kívánatostól. Nem segíti az MPT programokról való tájékozódást, a szervezeti egységek megtalálását.

 

Összegezve:

  • tantárgyi érdeklődésre épített programcsokor
  • fél professzionális fizetett adminisztráció
  • fiatalok bevonása kreditált feladatokba
  • együttműködés a tanárképzésben érintett intézményekkel
  • bevételt termelő rendezvények