Én nem szeretném Nagy Józsefet megbántani, de ez az írás szinte minden elemében ellentmond az én szakmai meggyőződésemnek. Leginkább azért, mert az iskolába lépő gyerekek ismerethiányát, az intellektuális technikákban (mármint írás-olvasás) való lemaradását összemossa az értelmi képességekkel, finomabban szólva az értelmi képességek
fejlődésének sebességével.
Nem a 6 éves gyerektől kellene elvárnunk, hogy tudjon alkalmazkodni egy más társadalmi osztályra tervezett iskola követelményeihez, hanem a tanítóktól, hogy olyan körülményeket teremthessenek, ahol a gyerek megkapja azokat a magas szintű intellektuális élményeket, amelyekhez minden gyereknek joga van. Ráadásul ismertessék meg őket a középosztálybeli életstílussal. Kezdve azon, hogy az olvasás értelmes, hasznos és érdekes tevékenység, folytatva azzal, hogy az iskolában a gyerek megszólíthatja, kérdezheti a felnőtteket, a pedagógusokat is, eljutva a zsebkendőhasználat technikájáig.
Őrzöm a Tőled kapott magyar dolgozatot. Attól a gyerektől, aki még nem tud magyarul, a Himnusz felmondását kérni és a helyesírási hibáit kiemelni, nagyobb logikai és erkölcsi hiba, mint a gyerekek sok-sok tévedése.
Ha esetleg terveztek valamilyen fórumot e témában, szívesen bekapcsolódok.