Reflexió NJ írására

Én nem szeretném Nagy Józsefet megbántani, de ez az írás szinte minden elemében ellentmond az én szakmai meggyőződésemnek. Leginkább azért, mert az iskolába lépő gyerekek ismerethiányát, az intellektuális technikákban (mármint írás-olvasás) való lemaradását összemossa az értelmi képességekkel, finomabban szólva az értelmi képességek
fejlődésének sebességével.

Nem a 6 éves gyerektől kellene elvárnunk, hogy tudjon alkalmazkodni egy más társadalmi osztályra tervezett iskola követelményeihez, hanem a tanítóktól, hogy olyan körülményeket teremthessenek, ahol a gyerek megkapja azokat a magas szintű intellektuális élményeket, amelyekhez minden gyereknek joga van. Ráadásul ismertessék meg őket a középosztálybeli életstílussal. Kezdve azon, hogy az olvasás értelmes, hasznos és érdekes tevékenység, folytatva azzal, hogy az iskolában a gyerek megszólíthatja, kérdezheti a felnőtteket, a pedagógusokat is, eljutva a zsebkendőhasználat technikájáig.

Őrzöm a Tőled kapott magyar dolgozatot. Attól a gyerektől, aki még nem tud magyarul, a Himnusz felmondását kérni és a helyesírási hibáit kiemelni, nagyobb logikai és erkölcsi hiba, mint a gyerekek sok-sok tévedése.

Ha esetleg terveztek valamilyen fórumot e témában, szívesen bekapcsolódok.