A Magyar Pedagógiai Társaság Ádám György Érdemérem elismerésben részesíti
BENEDEK ANDRÁS-t.
Az 1950-ben – kereken 70 esztendeje – született Benedek András neve összeforrott mind a neveléstudomány legutóbbi korszakának történetével, mind a szakképzés bonyolult világával, mind az államigazgatás, kutatásirányítás különböző feladataival, mind a civil közélettel is.
Le nem zárult pályáján volt intézetigazgató, államtitkár, tanszékvezető, tudós testületek és oktatásügyi tanácsok (Magyar Akkreditációs Bizottság, Országos Köznevelési Tanács, Rektori Konferencia, Szakképzési Innovációs Tanács) meghatározó tagja, egyetemi professzor, jelentős kötetek szerzője és szerkesztője, részese a pedagógusképzésnek és továbbképzésnek. Kutatói, intézetvezetői, államigazgatás-vezetői, oktatói és civil szervezeti munkásságának egyik fontos fókusza a szakképzés.
Elkötelezetten és szakértelemmel teljesítette minden poszton feladatait – ezzel érte el, hogy munkásságát, bárhol is vállalt feladatot, elismerés övezte, nem érték semelyik oldalról politikai ihletésű vádak.
Civil közéleti tevékenysége fontos állomása volt a Magyar Szakképzési Társaság létrehozása, melynek hosszú időn keresztül meghatározó elnöke volt.
A Magyar Pedagógiai Társaság számára különös jelentőségű, hogy két cikluson át vállalta a Társaság elnökségével járó feladatokat. Dinamizálta a Társaság életét, forrásokat teremtett, higgadtságával képes volt egyensúlyt tartani különböző törekvések közt. Immár nevéhez fűződik a 2008-as – mindmáig utolsó – VII. Nevelésügyi Kongresszus megszervezése, a „nagy kísérlet” a nevelésügy különböző ágenseinek nemzeti szintű összefogása megteremtésére. Szakmai és emberi hűségére jellemző, hogy elnöki poszttól való önkéntes megválása után sem távolodott el a Társaságtól – a Szakképzési Kollégium elnökségét vállalta, híven talán legalapvetőbb küldetéséhez: a szakképzés területének rendezése, kívánatos megújítása, értékeinek védelme érdekében.
Benedek András életútja, elkötelezettsége, szakmai és civil szervezeti aktivitása, bölcsessége, embersége pedagógusnemzedékek számára jelentett és jelent példát. Elismerése a Társaság megbecsülését fejezi ki, mellyel egyben a Társaságon túlmutatóan jelenítjük meg a követésre méltó emberi, szakmai, civil-szakmai tartást, tevékenységet is.