2011/1–5. Tartalom
Báthory Zoltán (1931–2011)
Tanulmányok
R. Tóth Krisztina – Molnár Gyöngyvér – Thibaud Latour – Csapó Benő: Az online tesztelés lehetőségei és a TAO platform alkalmazása
Albert József – Bálint Bánk – Kalocsai Adrienn: Agresszió Veszprém általános iskoláiban – ahogy az osztályfőnökök látják
Friss Péter: A Frankfurt am Main-i Európai Iskola
Szabóné Mojzes Angelika: Nyugat-Európa – Oktatási gyökerek, reformok a XX. században, jelenkori reformtörekvések, jövőbeli kihívások (Útban a „tömegesedés felé”)
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS AZ ISKOLÁBAN
Hortobágyiné Nagy Ágnes – Komlósi Piroska: Hogyan lehet hatékonyan segíteni a NAT-ban kiemelt fejlesztési területként szereplő „Családi életre nevelés és a társas kapcsolati kultúra fejlesztése” témakör oktatását
Balásházy Imre: A családi életre nevelés iskolai bevezetésének alapkérdései
Zlinszky János: A családi életre nevelés iskolai oktatásának jogi és alkotmányos vonatkozásai
Mihalec Gábor – Bakó Dorottya – Boróczki Beáta – Jámbor-Szabó Éva – Urbán Irma: A családi életre nevelés története, módszertana és gyakorlata
Pázmány Ágnes – Szabó Károly – Szemkeő Judit: Családi életre nevelés a régi magyar népiskolákban
Török Péter: A család és nevelés az európai értékek fényében
Tárkányi Ákos: Családi életre nevelő és házasságra felkészítő iskolai képzések és tanfolyamok külföldön
Czettele Győző: A családi életre nevelés szükségessége az iskolai oktatásban a hazai felmérések tükrében
Kenessey Béla: A fiatalok az élet küszöbén. (FÉK) program bemutatása
Grész Gábor: A Családi Életre Nevelő (CSÉN) programok kiemelkedő tartalmi elemei
Csizmadia Róbert: A családkutatások megjelenítése a családi életre nevelésben a Circumplex Modell alapján. Adaptáció, kohézió és kommunikáció megjelenítése az iskolai nevelésben
Szilágyiné Szemkeő Judit: Családi és iskolai nevelés – konfliktusok és lehetséges együttműködés
Csizmadia Róbert – Mihalec Gábor: A párkapcsolati nevelés lehetősége a középiskolákban – A Ketten Együtt Házassági Műhely és a PárOK program bemutatása
Deutsch Krisztina: Iskolai egészségfelfogás és egészségfejlesztés kvalitatív és kvantitatív kutatások tükrében
Mihály Ildikó: A beteg gyermek és az iskola
Gönczöl:
ÖKO
Varga Attila – Czippán Katalin – Faye Benedict: Iskolák társadalmi szerepvállalása a fenntartható fejlődésért
Lippai Edit – Réti Mónika: Infrastruktúra és fenntarthatóság
Havas Péter: A környezeti nevelés fejlesztésének új modellje. Egy önkormányzati stratégia megvalósításának elemei
Kocsisné Salló Mária: Helyidentitás fogalmának értelmezési lehetőségei és helye az erdőpedagógia projektben
Lükő István – Márföldi Anna: Módszertani fejlesztések a környezeti szakképzésben
Agárdiné Burger Angéla – Ecsedi Zsolt – Somogyiné Víg Éva – Fodorné Magyar Ágnes: Holisztikus szemlélet az ökoiskolákban a debreceni Gönczy Pál Általános Iskola példáján
Perényiné Somogyi Angéla: A gyermekek környezeti attitűdjeinek vizsgálata projektív eljárásokkal
Lampert Bálint: Környezetünk a Föld. Természettudományos kompetencia fejlesztése földtudományi ismeretek segítségével
Halácsy Ágnes: Fenntarthatóságra nevelés az internet segítségével
Kövecsesné Gősi Viktória: Az Erdőpedagógia projekt hatékonyságának vizsgálata a kutatási módszerek komplex alkalmazásával
Kovátsné Németh Mária: Az Erdőpedagógia projekt a fenntarthatóságra nevelés életmód-stratégiája
Halbritter András: Nehezet könnyen: a talaj szemléltetése a fenntarthatóságra nevelésben
Mohácsi Sándor: Az integrált környezetszemlélet kialakításának egyik lehetséges modellje a gimnáziumokban, a szakiskolákban
Bodáné Kendrovics Rita: Az ökológiai szemlélet igénye és kialakítását elősegítő módszerek a Környezetmérnök BsC képzés Vízminőség-védelem című tárgy oktatásában. Nyugat-magyarországi Egyetem Kitaibel Pál Környezettudományi Doktori Iskola Környezetpedagógia Program
Konyha Rita: „Zöldebb” családokat! – Fiatalok környezeti attitűdje
Fűz Nóra: A lovaglás mint eszköz a személyiségfejlesztésben
NÉZŐPONTOK
Szabó Árpád: Az oktatási rendszer tervezett reformjáról
Könyvjelző
Felelősség a jövőért! A környezettudatosság egy megvalósuló álom? Kováts-Németh Mária: „Az erdőpedagógiától a környezetpedagógiáig (Réthy Endréné)
Régi bor, új palackban? Az európai integráció és a felsőoktatás. Amaral, A. – Neave, G. – Musselin, Ch. – Maassen, P.: European Integration and the Governance of Higher Education and Research. (Szolár Éva)
Németh József: A Műegyetemtől a világhírig (From the BME to World Removn) (N. Szabó József)
Fehér Csaba Endre – Fehér Emma – Kovács Bence – Monokiné Székely Zsuzsa – Tomcsányi Zsófia – Újszászi Györgyi – Vásárhelyi Judit. Neumayer Éva és Zentai Kinga (szerk.): Fogyasztó kúra (Környezeti nevelési modulgyűjtemény a fenntartható fogyasztásról) (Victor András)